Hoe heet een electrische scooter waarop je moet staan?

Hoe heet zo'n electrische scooter waarop je moet staan? Schiphol heeft er ook een aantal rijden. Af en toe zie je politie ook er op rijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (5)

Dat is een segway.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je een Segway bedoeld.
Een Segway Personal Transporter, ook Segway PT of kortweg Segway genoemd, is een elektrisch aangedreven, zelfbalancerend eenpersoons vervoermiddel. Het vervoermiddel is uitgevonden door Dean Kamen.

De Segway PT wordt aangedreven door twee elektromotoren die van energie voorzien worden door oplaadbare batterijen. De motoren kunnen de wielen onafhankelijk van elkaar laten draaien.

De besturingsmodule van de Segway PT bewaakt voortdurend de stand van het toestel met behulp van sensoren op basis van een MEMS-gyro. Door de elektromotoren automatisch bij te regelen blijft de Segway PT in balans, ongeacht de snelheid of het gewicht van de meegedragen bagage. De gebruiker bestuurt het apparaat door het verplaatsen van het lichaamsgewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je een Segway? Twee wielen met een plaat om op te staan, met een stuur dat omhoog loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stang is geen stuur, besturing door verplaatsing gewicht.
Stang is om zelf evenwicht te bewaren.
Dit is een Segway.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een elektrische step/scooter je kan daar op staan maar ook op zitten.
Zie bron!

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zal dit niet verwijderen,bij nader inzien zal je dus een segway bedoelen ik ging gelijk zoeken op electrische step/scooter las later pas dat van politie en schiphol dus bedoel je een segway maar vond t wel zo leuk dit te laten staan.