waarom hebben UPC busjes altijd een deur open?

Bijna altijd als ik een UPC busje zie dan is meestal de deur aan de bijzitterskant open. Is dit om beveiligingsreden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
4K
bamibal
12 jaar geleden
Bedoel je een UPS-busje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorrry ja

Het beste antwoord

UPS (en andere) koeriers stappen vaak in en uit de auto. Omdat de UPS-auto's schuifdeuren hebben, kunnen ze die eenvoudig openlaten waardoor ze snelle in en uit kunnen stappen.

Als je met een auto stopt, is de bijrijderskant aan de stoepkant en kun je via die route sneller instappen, dan dat je eerst om de auto heen moet lopen. Ook is het veiliger om niet aan de straatkant uit te stappen.
bamibal