Wordt mijn BMW 116i zuiniger door chiptuning?

Zoek een manier om het gemiddelde verbruik naar beneden te krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het gaat hier om een exemplaar uit 2005 met 55000 gelopen en 115 pk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Dat ligt aan hoe je hem tuned maar ja! Als je de auto zo tuned dat hij lager in de toeren zit verbruikt hij natuurlijk minder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt tegenwoordig eco tuning waarmee de software van de auto specifiek op jouw auto wordt geprogrammeerd. Vanuit de fabriek zijn gemiddelden ingesteld, die (marginaal) kunnen afwijken voor jouw auto. Vaak krijg je wel wat extra vermogen en als je dat ook gaat gebruiken, neemt het verbruik eerder toe dan af.

Bedenk ook dat chiptuning zelf geld kost, dus het duurt enkele jaren voordat je de kosten in een (niet gegarandeerd!) lager verbruik hebt terugverdient.

Soms helpt het om je rijstijl aan te passen. Dat is helemaal gratis en zorgt direct voor een lager verbruik.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 ,voor de rijstijl.