Mag je maar Parijs rijden als je nog maar net een jaar je rijbewijs hebt?

Ik hoorde namelijk dat dat niet mag. Je mag pas na 3 jaar in Parijs rijden en in Frankrijk. Is dit zo of mag je gewoon ook al na een half jaar naar Parijs?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
2.8K

Antwoorden (6)

Ja, het mag. Je hebt als het goed is een Europees rijbewijs waarmee je door heel Europa mag gaan.

Vroeger was het inderdaad wel zo, toen we nog niet één Europa waren.

Tweekaz.

Toegevoegd na 6 minuten:
Europa moet zijn Europese Unie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja binnen de EU en dus in frankrijk wel. Anders heb je een internationaal rijbewijs nodig. Zie:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel nodig, het is inderdaad niets meer dan een vertaald rijbewijs
Je rijbewijs is geldig in de EU en mag je daar gewoon rijden
LET WEL ZE RIJDEN ANDERS ALS WIJ
Parkeren botsen tegen een ander ff auto opschuiven is vaak heel gebruikelijk daar in andere landen(de fransen nemen t echt niet nauw)
Je rijbewijs is geldig in de EU dus je mag er rijden.
Het gedrag daar is anders als bij ons ervoor pleuren gaat een heel ander begrip worden als je een rotonde op wilt doe je t niet sta je daar over 10 jaar nog dat ook maar heb t in frankrijk zelf gezien ff autotje opschuiven met inparkeren kijkt echt niemand van op das normaalste zaak van de wereld daar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zelf niet snel naar pas gaan, als ik weinig ervaring zou hebben met rijden. Parijs is een erg drukke stad, en ze halen je links en rechts in, met soms veel getoeter en gescheld! Veel mensen worden er erg nerveus van. Ik ben ooit met een vriendje naar Turijn geweest (Italie). Hij had veel rij ervaring. Maar het was daar ook een chaos, vooral op rotondes enzo was het een verschrikking. Hij zei al snel: "Bekijk het maar, ik zet mijn auto hier neer en ga geen meter meer rijden, wat een gekken". Hij kon er niet tegen.
Het mag zonder meer wettelijk gezien.
Of het verstandig is moet je zelf uitmaken: als je redelijk stressbestendig bent dan is het een fantastische manier om rijervaring op te doen, als je onzeker bent of snel in paniek dan zou ik het niet aanraden om zonder een meer ervaren chauffeur erbij dat te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij rijdt onder de voorwaarden van een NL rijbewijs welke getoetst zijn aan europese regelgeving, deze kunnen licht afwijkend zijn van een frans rijbewijs. Echter dat levert geen probleem op. Kortom goeie rit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Et mag, je hebt je rijbewijs dus kun je er zonder problemen naartoe rijden, succes!