Is het regelmatig wassen van een auto goed voor de lak?

zeg maar met regelmaat van 2 keer per maand met de hand en met autowasmiddel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Dit is geen probleem, dit komt de lak zelfs ten goede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is geen enkel probleem, mits je het maar goed doet. Dat doe je door twee emmers te nemen, 1 met sop en 1 met schoon water om de handschoen in uit te spoelen. Het beste is om een 'grid guard' onder in de emmer te leggen zodat het zand in het water niet opdwarrelt.

Een auto was je met een speciale handschoen van bijvoorbeeld het merk Meguiar's, nooit met een spons want die geeft krassen.

Afdrogen doe je ook niet met een zeem, maar met een 'water magnet', ook die is van Meguiars te koop maar ik heb zelf een hele goede van het merk 'Mothers'.

En als je de auto vaak wast, zul je deze ook vaker in de was moeten zetten. Doe dat met een goede was zoals van Meguiars of Poorboy's World. Alles is bij onderstaande shop te koop, ook online.