ik wil een shirt versturen via post nl. maar moet dit dan als ‘brievenbus pakketje’ of kan dit gewoon met postzegels dus als een kaart??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
10.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Test bij jezelf of het door de brievenbus kan. Een brievenbuspakketje is een pakketje met postzegels erop.
LeonardN
6 jaar geleden
"of kan dit gewoon met postzegels dus als een kaart?" Op een kaart doe je normaliter direct een postzegel, dat zal met een t-shirt niet lukken. Beste wat je kan doen is het t-shirt in een grote enveloppe doen en hem met de brievenpost versturen.
https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-post-en-postzegels/?country=nl Maak geen gebruik van brievenbuspakje+ ,dat kost je enkel meer geld voor hetzelfde gewicht. Koop zoiets:
https://www.zeinstra.nl/5412649025187-enveloppe-wit-a-4-per-stuk-322936
Print een a4'tje met het adres en vouw het t-shirt erachter.
Weeg het pakket en doe er voldoende postzegels op. (ik gok 100-350g = 3,32 aan postzegels).

Antwoorden (2)

Om iets te mogen versturen als brief mag het een maximumgewicht hebben van 2 kg en een maximumomvang van 380 x 265 x 32 mm. Ik heb het niet nagemeten maar ik vermoed dat de inwerpopeningen van de bekende brievenbussen op deze maten afgestemd zijn.

Daarboven wordt het een pakket(je).
6 jaar geleden
Mag allebei. Met postzegels is het goedkoper en als pakketje zit er een track-trace code op.