Wat kan ik doen als een aankoop via Markplaats gekocht als lege doos aankomt?

Ik heb gister van iemand iets op Marktplaats gekocht. Diegene heeft van tevoren foto's gemaakt van de inhoud wat er in zit. Via Postnl. En diegene heeft hem ook aangetekend verstuurd. Nu heb ik vandaag de pakket binnen gekregen, maar van de inhoud ontbreekt ieder spoor. Wat kan ik nu doen? En wat zijn mijn rechten? Want de Marktplaats verkoper heeft netjes zijn geld, en ik zit met een doos zonder inhoud. Bedankt alvast voor het reageren!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.5K
Amadea
4 jaar geleden
Dat riekt naar oplichting. Eerst foto's maken en dan een leeg pakket versturen, wat makkelijk bekostigd kan worden van het geld dat je al ontvangen hebt....
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://help.marktplaats.nl/help/veilig_handelen_internetoplichting/oplichting/i/hoe-te-handelen-bij-mogelijke-oplichting Hetzelfde doen als niet ontvangen.
De link is van MP. Succes
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maar wat als het nou niet aan de persoon ligt waar ik het van heb gekocht. Maar dat die bij Postnl is verdwenen. Wat zijn mijn rechten dan?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je denkt dat iemand de doos bij PostNL heeft geopend en leeggemaakt? Als de doos vol is verzonden, staat het goede gewicht op de bon.
Een doos wordt altijd gewogen.
Dan weet je dus of de doos met of zonder inhoud is verstuurd.
Zoek dat eerst even uit.
Pieterke
4 jaar geleden
Je kunt ook een melding doen bij de post dat je het pakket leeg hebt ontvangen. Ze vragen dan waar vandaan dat pakket is verstuurd. Krijgen ze vaker meldingen over een bepaald postsorteerpunt dan doen ze daar onderzoek naar. Dat weet ik uit ervaring. Jaren geleden bestelde ik regelmatig bij een kleine hobbywebwinkel. Die pakketten kwamen vaak helemaal niet aan terwijl ik 100% zeker wist dat ze verstuurd waren. Ik kreeg ook altijd alles opnieuw toegestuurd van die webwinkel. Nadat de post veel klachten had ontvangen uit de omgeving van die webwinkel hebben ze camera's opgehangen op een bepaald sorteercentrum en wat bleek: Daar werd heel veel gestolen. Dus ik zou zeker melding bij Post.nl doen ook al is bij jou het pakket wel aangekomen maar leeg.
Pieterke
4 jaar geleden
Ik lees nu de reactie van Simonsdochter pas. Dat is inderdaad een goede tip

Antwoorden (2)

Hey,
Ik zou contact opnemen met de verkoper om te vragen waar je spullen zijn. En als hij/zij niet reageert wat waarschijnlijk het geval is zou ik van haar gegevens (naam, woonplaats telefoon nummer etc. als dat er tenminste bij staat) even een screenshot maken en aangifte doen bij de politie met het screenshot van haar gegevens en ervoor zorgen dat jij je geld terug krijgt of je bestelling krijgt. Als er geen gegevens bij haar/zijn account staat zou ik het zo goed mogelijk uitleggen tegen de politie.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groetjes anoniem
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Allereerst moet je nagaan of het versturen op eigen risico is dat kan door,
1. Er staat bij de adv. Versturen op eigen risico
2. Er staat niet de optie versturen maar je wou dat persé.
Mocht een van die twee waar zijn heb je praktisch geen kans.