Wat kan ik doen als een aankoop via Markplaats gekocht als lege doos aankomt?

Ik heb gister van iemand iets op Marktplaats gekocht. Diegene heeft van tevoren foto's gemaakt van de inhoud wat er in zit. Via Postnl. En diegene heeft hem ook aangetekend verstuurd. Nu heb ik vandaag de pakket binnen gekregen, maar van de inhoud ontbreekt ieder spoor. Wat kan ik nu doen? En wat zijn mijn rechten? Want de Marktplaats verkoper heeft netjes zijn geld, en ik zit met een doos zonder inhoud. Bedankt alvast voor het reageren!

Weet jij het antwoord?

/2500

Hey, Ik zou contact opnemen met de verkoper om te vragen waar je spullen zijn. En als hij/zij niet reageert wat waarschijnlijk het geval is zou ik van haar gegevens (naam, woonplaats telefoon nummer etc. als dat er tenminste bij staat) even een screenshot maken en aangifte doen bij de politie met het screenshot van haar gegevens en ervoor zorgen dat jij je geld terug krijgt of je bestelling krijgt. Als er geen gegevens bij haar/zijn account staat zou ik het zo goed mogelijk uitleggen tegen de politie. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Groetjes anoniem

Allereerst moet je nagaan of het versturen op eigen risico is dat kan door, 1. Er staat bij de adv. Versturen op eigen risico 2. Er staat niet de optie versturen maar je wou dat persé. Mocht een van die twee waar zijn heb je praktisch geen kans.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100