Nee. En dat heeft ook weinig zin, want dan zou je de gehele koets moeten bepantseren. Bovendien stappen de leden van het Koninklijk Huis gewoon in en uit waar het publiek bijstaat. Als ze zover zouden gaan om de koets te bepantseren, zou de Konining ook een kogelvrijvest moeten dragen (en een kogelvrije hoed).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kogel- en steekwerend vest van de DSM draagt de koningin ook. Super ligt in gewicht en gegarandeerd beschermend... Maar dit geld ook voor verreweg de meeste politici die ons land besturen en de overige leden van het koninklijk huis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En d'r hoed? ;)

Andere antwoorden (4)

lijkt me wel.
Waarom wil je dat weten wil je een aanslag plegen of zo ;p
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja gvd he , waarom is die zo nieuwsgierig :p
Ja! Dit is een belangrijke veiligheidsmaatregel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal het onthouden;)
Als er ooit iets gebeurt..:P
Het is aannemelijk dat alle voertuigen, waar de koningin zich verplaatst, of laat verplaatsen gepanserd zijn...

Formeel is de 'Gouden Koets' van hout bedekt met bladgoud. Dus de bepansering moet dan aan de binnenzijde van de koets zitten. Overigens zal de RVD hier geen uitspraken over doen, of en welke voertuigen wel, of niet gepanserd zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik acht dit onwaarschijnlijk, omdat de bepantsering, als indien effectief, wel 12 cm dik zou moeten zijn, en ik denk niet dat de veertjes van de gouden koets dit extra gewicht zouden kunnen dragen.
Verder is het zo dat de koets voor het overige volledig is opgebouwd van hout, weliswaar bekleed met bladgoud, dus zou het weing effect scoren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat is dus niet zo. Dat hoeft niet 12 cm dik te zijn.
Een Apache helikopter is helemaal gepantserd en dat doen ze met een speciale foamlaag, omdat dat niet veel mag wegen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de koets gepantserd is, maar je zou een eind kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant, dank je..