Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom staat mijn kenteken op het kaartje van de parkeerautomaat?

Als je bij Schiphol parkeert op de parkeerplaats voor afhalers/wegbrengers staat op het kaartje dat je uit de automaat trekt het kenteken van je auto vermeld. Wat is daar het nut van?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik vind het eigenlijk wel een beetje een inbreuk op je privacy dat ze je kenteken fotograferen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Vroeger was dat niet zo. Maar het is waar ik was laatst ook op Schiphol en het viel mijn zoon op hij zei mam kijk onze kenteken staat er al op. En daarna vroeg hij zal ik een sms sturen waar we staan geparkeerd. Dat had hij gelezen aan de muren. Stuur een sms met je kenteken en je krijgt een sms terug waar je staat geparkeerd. Dus waarschijnlijk een extra service van Schiphol voor zijn klanten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik ook gezien, alleen snap ik het niet, want na het maken van die foto weet dat systeem toch niet waar jij vervolgens je auto neerzet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zijn er ook camera's die weten waar je staat geparkeerd.

Andere antwoorden (4)

je bedoelt de parkeervakken?

dan is het kaartje niet overdraagbaar aan anderen, ook al is je parkeertijd nog niet verlopen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het gaat om kaartjes die je bij de slagboom uit de automaat trekt en die je bij terugkomst ook in de betaalautomaat stopt.
geen idee, maar ik denk, dat het te maken heeft dat -ondanks dat er een datum opstaat- jij dat kaartje niet aan iemand anders doorgeeft, die er dan gratis kan staan?

Bij ouderwetse treinkaartjes bijvoorbeeld, die geef ik wel eens weg aan iemand als de conducteur niet langs is geweest te controleren. Zelfde geld ook voor parkeerbriefjes waarvan de tijd -nog- niet verstreken is

Anders zou ik het niet weten...

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik neem aan in ieder geval dat er ook een datum opstaat?

Ik was het vraagteken vergeten...:(
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het een afschrikwerking heeft. door het op het kaartje te printen, laten ze je weten dat ze je weten te vinden, mocht je de regels overtreden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogelijk is het naast bovengenoemde service een stap richting parkeren zonder kaartje. In. De toekomst hoef je alleen je kenteken in te voeren. In amsterdam werken de parkeermeters al op die manier.(het kaartje dat je nog krijgt is tegen kinderziektes in het systeem.) Parkeervergunningen worden in oa almere en amsterdam al niet meer op papier uitgegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing