Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vraag over de Spartamet

Mag je hier zomaar op rijden of heb je hier een bepaald certificaat voor nodig?

Toegevoegd na 5 minuten:
nu heb ik een auto-rijbewijs; moet ik dan evengoed een brofietscertificaat halen of is mijn rijbewijs voldoende

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als u een autorijbewijs (B) of motorrijbewijs (A) heeft, mag u op een Spartamet rijden.

Anders moet u een bromfietsrijbewijs hebben (AM)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

voor alle gemotoriseerde voertuigen geld dat je er een rijbewijs of certificaat voor nodig is, jammergenoeg dus ook voor de Spartamet. Hiervoor zul je je brommercertificaat moeten halen, wat dus een aardige cent gaat kosten..

Toegevoegd na 1 minuut:
pardon, zo'n ding heet tegenwoordig brommerrijbewijs geloof ik

Toegevoegd na 10 minuten:
na zien van toevoeging; net als vroeger geld dat als je jouw autorijbewijs hebt gehaald je in principe ook je AM-rijbewijs hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, alle gemotoriseerde voertuigen heb je een rijbewijs voor nodig!

Toegevoegd na 55 seconden:
en nee, een auto rijbewijs is niet hetzelfde als een bromfiets rijbewijs :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je kijkt op een "nieuw" rijbewijs (pasje-formaat) dan zul je zien dat als je een autorijbewijs hebt, dat ook de categorie "bromfiets" (AM) geldig is. Dan heb je dus geen bromfietscertificaat nodig en is je rijbewijs voldoende.
Rijden maar...

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je spartamet een blauw kenteken heeft of een fiets met traphulp (?) dan heb je iets van rijbewijs nodig. Hebben ze dat niet, dan heb je niets van certificaat nodig en ben je zo vrij om op te stappen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding