Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik tank altijd "normale" diesel bij de Bp/Esso. Nu zag ik Bp ultimate diesel. Ik rij een vw mk3 tdi, wat voor effect heeft het?

Heb het nog nooit getankt.. Klopt het dat de brandstof van Tango wat aan de mindere kant zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Nauwelijks tot niks. Dat het beter verbrand dan gewone diesel, wat zou leiden dat betere prestaties, minder slijtage van de slijtende onderdelen v/d motor,is nog nooit bewezen. Het tussen de oren. De diesels van de Shell V-Power,Bp ultimate en Total Excellium zijn niets beter dan de normale diesel. Er gaan zelf verhalen rond dat de dielsel-vrachtwagens hun overload aan diesels net zo makkelijk in de duurdere dieseltank laden als in de goedkope.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit een onderzoek van Kassa is gebleken dat al die zogenaamd betere brandstoffen onzin is.
Uit testen in een lab bleken alle brandstoffen hetzelfde te zijn, zelfs de tankwagens van de verschillende soorten en merken worden allemaal gevuld uit dezelfde tank.
Het rijden ermee bleek dus niet beter te zijn en ook niet zuiniger;
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat programma geldt voor benzine, niet voor diesel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook in Belgie was er een onderzoek dat het onderzoek van Kassa bevestigt. Ik meen me te herinneren dat het een onderwerp was van het programma 'Panorama' ofwel van 'Koppen' op Vrt 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar voor Diesel is het ook hetzelfde als voor benzine hoor, of dacht je dat het daar dan wel eens goed was ;-)
Het zit allemaal tussen de oren en wij consumenten trappen er graag in ;-)
het effect is dat je meer betaald zodra je gaat afrekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch geen pleidooi om zonder afrekenen weg te rijden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...en het effect is dat je gewoonweg inderdaad meer betaalt voor hetzelfde, zoals Absor zegt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@hajete: uiteraard niet!
Ha, die TerribleTurk;

Verwacht er vooral geen wonderen van; ik heb een aantal jaren geelden het een en ander uitgeprobeerd en mijn toenmalige auto reed een tikje zuiniger op Shell V-Power diesel, maar niet genoeg om de meerprijs goed te maken. Een kennis rijdt uit ervaring nooit meer op premium diesel omdat hij daar meermaals motorstoringen door heeft gekregen. Je kunt het beste gewoon eens een tankje van verschillende merken proberen en dan te kijken welke het beste bevalt en/of het minste kost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze hebben destijds bij top gear getest wat dit nu extra opleverde, en het echte merkbare verschil merk je vooral bij sterk getunede motoren (lees: ferrari, porsche, skyline..)

dus met jouw mk3 zul je weinig tot geen verschil merken als je normaal rijdt.. als je als een gek jakkert kan je het wel merken maar dan is het nog minimaal..

Toegevoegd na 35 seconden:
overigens schijnt het ook minder uitstoot te geven, dus misschien voor de apk even duur tanken.. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing