Waarom noemt men de afscheiding tussen kofferbak en auto een hoedenplank????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
8.1K

Het beste antwoord

Omdat de meeste personenauto's zo'n laag dak hadden dat de bestuurder en passagiers hun hoed af moesten doen als ze in de auto wilden zitten was er behoefte aan een plek om deze hoeden op te bergen.
Bij de introductie halverwege de jaren 60 van de eerste DAF personenauto, de Daffodil, werd trots gezegd dat het dak zo hoog was dat de heren hun hoed op konden houden. Deze voorloper van de DAF 33 (met variomatic) had overigens wel een hoedenplank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat dat de plek is waar je vroeger je hoed legde als je de auto in stapte. Vroeger droegen veel mensen een hoed op pet. Eigenlijk iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger legde ze altijd daar hun hoeden neer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hoed dekt iets af namelijk het hoofd. Dat doet de plank in de auto met de kofferbak en vandaar dat het een hoeden plank is geworden. Dus echt niet om je hoed of pet op te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was de plek vroeger voor de passagiers om hun hoeden op te leggen. Ze zaten altijd achterin.
De chauffeur droeg een pet wat hoorde bij zijn uniform.
Hij legde zijn handschoenen in de handschoenenkast.