Hoe kun je de letters van een brief lezen die in een enveloppe zit?

We hebben een brief per post gekregen die niet voor ons bedoelt is. Het adres klopt niet en de naam komt niet in het tel. boek voor. Ik wil hem niet openmaken maar ben zo benieuwd wat erop staat.

Hoe zou ik anders de rechtmatige ontvanger kunnen opzoeken?

12 jaar geleden
in: Vervoer
6.9K
bamibal
12 jaar geleden
Kan hij niet gewoon retour afzender?
Rutge
12 jaar geleden
Nee staat er niet bij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het adres niet in het tel.boek staat betekent niet dat het niet bestaat (geheim nummer), al op google maps gekeken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brief terug sturen naar TNT. Wat er in de brief staat is niet bestemd voor jou !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Benieuwdheid opzij zetten, enveloppe in bus van de post deponeren met een nota erbij: woont niet op dit adres en ev retour afzender erbij vermelden (als er een afzender is natuurlijk)

Het beste antwoord

Afhankelijk van hoe vaak het papier dubbel gevouwen zit, zou je eens kunnen kijken of je de brief tegen een heel sterke lamp kan houden en of je dan iets wijzer wordt.

Ik denk bijvoorbeeld aan een bouwlamp. Eventuele rooklucht kan betekenen dat je 'm te dicht bij houdt. (-:

Anders kan je hem open stomen. Zet een waterkoker met veel water aan en open. Als het water begint te stomen hou je de brief met z'n plakrand in de stoom. In een goeie tekenfilm gaat de enveloppe dan open zonder dat er schade aan is. Of het in het echt net zo netjes gaat zou je met een andere enveloppe uit kunnen proberen (beste is als je precies zo'n zelfde enveloppe hebt, misschien dat er verschillende soorten lijm worden gebruikt op verschillende enveloppen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Even googlen op adres/naam, en misschien vind je dan wel iemand voor wie de brief bestemd is. Door een enveloppe heenlezen kan gebruikelijk met een lamp (de enveloppe voor de lamp houden), maar dit werkt niet als de brief dubbel is met tekst.

Succes met het zoeken naar degene voor wie de brief bestemd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je het beste de brief in een bakje water leggen, na een minuut of 10 (soms zelfs minder) kijk je er doorheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uw ouders zullen de juiste beslissing nemen door middel van ,,onbekend,, op de enveloppe te schrijven, het adres zichtbaar door te halen,(streep er door) en deze aan de postbesteller mee te geven, of in de brievenbus te deponeren.
(let wel dat er meerdere postbezorgers zijn)

U bent door uw minderjarigheid niet bevoegd om de post te openen die niet voor u is bestemd.

En vreemde post retourneert men....