Mogen? In Duitsland is dat heel gebruikelijk. Bij een boete krijg je de bekeuring met mooie foto van jezelf toegestuurd.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een soort echo ; heel gaaf :lol:
In Duitsland en nog meer landen is dat normaal. Hierdoor kunnen ze duidelijk bewijzen wie de chauffeur is geweest.
De foto krijg je volgens mij automatisch met de bekeuring meegestuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat mogen ze.
Sterker nog: Je moet herkenbaar op de foto staan, anders mogen ze de bekeuring niet versturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Da's niet helemaal waar. Tenzij je motorrijders wilt vragen of ze even hun helm afzetten alvorens ze worden geflitst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar motorrijders hebben geen kenteken voor?
paulus811
12 jaar geleden
Dat je herkenbaar op de foto moet staan is een misverstand, in Duitsland wordt ook van achteren geflitst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anders voortaan met een dikke zonnebril en nepbaard door Duitsland ;-) En het klopt: motorrijders hebben geen kenteken voor :-P
Alleen jammer dat ze van beide kanten kunnen flitsen. In Noorwegen wel ideaal, palen flitsen daar alleen van voren, alleen ben ik daar dan bang dat er bij de grens een stapeltje foto's ligt en ik dan mijn fiets mag laten staan.
Ze doen niet anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Duitsland flitsen ze in principe altijd van voren. Daardoor kunnen ze bewijzen wie de auto bestuurd heeft. In Nederland kan je namelijk voor de rechter stommetje spelen en zeggen dat je de auto niet bestuurd hebt. Als er dan gevraagd wordt wie de auto wel bestuurd heeft, kun je aangeven dat de politie de taak tot opsporing heeft, niet jij. Ik weet een daadwerkelijk geval van iemand die het voor de rechter heeft laten komen en vrijgesproken is. Je moet wel geduld en tijd hebben.

In Duitsland wordt wel de bijrijder onherkenbaar gemaakt, voor het geval er iemand naast je zit dat je vrouw niet mag weten ;) of je man, als je een vrouw bent... of homo of... nouja, you get the point :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor en ook in nederland gebeurt het steeds vaker.