Wat zou JIJ doen om de files op te lossen? (iedereen op vakantie schijnt te helpen!)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K

Het beste antwoord

Veel meer flexibel gaan werken. Waarom van 9-5, wie heeft dat toch bedacht? Veel mensen werken ook precies tot hun eigen ritme in. Als ochtendmens ben je 's morgens niet te genieten en sta je ook nog eens elke morgen in de file.

En met flexibel werken, bedoel ik ook het thuiswerken stimuleren wanneer mogelijk. Veel werknemers kunnen makkelijk thuis hun job doen. Alleen veel bazen willen toch hun mensen zien en controleren. Dus daar is een mentaliteitsverandering nodig.

Verder geloof ik niet in het openbaar vervoer. Zodra mensen gewend zijn aan de auto, zien de meeste dat niet meer als alternatief. Jammer, maar wel de praktijk. Je krijgt mensen niet uit de auto, dus moet je de drukte gaan verdelen, kan niet anders.

Veel meer asfalt zal weinig helpen. Hoe meer beschikbaarheid van wegen, hoe sneller deze bezet zal zijn. Mensen die nu nog niet rijden, kopen dan eerder een auto bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Alles en iedereen in ploegendienst laten werken, dus 1 ploeg van 6 tot 2 , dan van 2 tot 10 en van 10 tot 6.
En dan ook voor iedereen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verschuif je hiermee niet gewoon de file naar het moment dat groep 1 en groep 2 samenkomen?? ipv een ochtendfile
weet niet hoeveel mensen nachtdienst willen gaan draaien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
groep 1 en 2 komen niet samen , de ene gaat naar A de ander naar B
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan het mooi vertellen =)
De verhuurders van huisjes en reisbureaus dwingen de wisseldag niet op zaterdag te laten plaatsvinden, maar een echte wisselende wisseldag in te voeren. Dat dus voor de zomervakantiefiles.
Voor de rest veel asfalt. Heel veel asfalt.
Ja, dat lost wél wat op.
14 jaar geleden
Rechts 90 km/uur rijden, links 120 km/uur niks meer of minder dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle oplossingen tot nu toe zijn altijd maar tijdelijke oplossingen. Er zijn nu eenmaal een aantal pieken op een dag dat het extra druk is ,
Eerder naar het werk gaan is geen optie, dat moet je min. 2 uur eerder van huis moeten gaan,om dan in de vroege middag toch weer in een file te staan.

Wonen bij het werk hadden we vroeger ook al, maar toen had nog geen arbeider een auto.
Later is men buiten gaan wonen, weg van de industrie en kantoren en daar zitten we nu mee.
Het telkens aanpassen van wegen en zelfs nieuwe wegen zijn maar tijdelijke oplossingen.
Het is het vooruitschuiven van problemen.
Minder auto's, dat helpt ook wel zoals nu in de vakantietijd.
Dus er zijn te veel auto's!
Of de wegen zijn te klein.

Voor een oplossing zou ik beginnen met een 20 baans weg van zeg maar van Groningen naar Eindhoven.
Een weg waar nooit files kunnen staan!
Met de 2 rechter banen voor invoegend en uit voegend verkeer.
Banen voor alleen het vrachtverkeer(3 heen 3 terug)
Zodat het vrachtverkeer ook nooit meer stil hoeft te staan.
Dus een noord zuid verbinding zonder oponthoud!
Hierna moet er een Koningsweg komen van Rotterdam naar Enschede , voor aansluiting met Duitsland ,die de noord-zuid weg ongelijksvloers bij Utrecht kruist.

Deze Koningswegen moeten verdiept in het landschap komen en waar nodig overheen gebouwd kunnen worden.
Geschikt voor kantoren, parkeerplaatsen en sportvelden.
Vanaf deze buitenstadse parkeerplaatsen, electrisch vervoer naar de woonkernen en winkels.
OP de wegen zijn nu bijna alleen nog maar electrische auto's, deze zouden tijdens het rijden voeding moeten kunnen krijgen via een rail.
En bij iedere afrit een sneloplaadstation, parkeerplaatsen, winkels en hotels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De banen veel breder en groter maken. Er is nog genoeg ongebruikte weiland naast de snelweg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allereerst het wegennet aanpassen aan de eisen van deze tijd en geen chicanes inbouwen zoals op de A73 bij Venlo waar een nieuw weggedeelte van deze snelweg zo smal is dat het onmogelijk is om een vrachtauto in te halen,vervolgens het openbaar vervoer zodanig reconstrueren dat het ook mogelijk is om binnen een redelijke tijd en tegen redelijke kosten de reis van en naar de werkplek (vooral voor kantoorpersoneel en mensen die elke dag hetzelfde traject afleggen)te maken. Vervolgens de infrastructuur voor vrachtransport aanpassen en ondergronds als een soort buizenpostsysteem aanleggen.
Door in deze volgorde de zaken te realiseren maak je het mogelijk om een en ander over een langere tijd te realiseren waardoor het uitvoerbaar zou moeten zijn en de capaciteitsuitbreiding die nodig zou zijn gefaseerd vergroot zonder dat er dan nog meer wegen aangelegd zouden moeten worden,tevens heb je dan tijd om nieuwe technologien te ontwikkelen die voor de laatse fase nodig zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de trein/bus goedkoper maken.

of nog 1 goede: mensen met een uitkering mogen geen auto hebben, want die verzaken het ook maar hebben alle tijd..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om mee te beginnen zijn er vaak te veel 3-4 baans rijstroken onnodig afgesloten (rood kruis in bord) het is niet altijd nodig.

weg met dat ritsen, daardoor rijden mensen tot het laatst (asociaal) en hup, alles komt weer op een hoop en we moeten weer in de rem.

65+ jaarlijks keuren op rijvaardigheid. (sorry :))

het zijn geen mega oplossingen, maar het zou al veel helpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
o,ja en die trajectmetingen mogen ook wel weg. maar dat staat los van de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scherper controleren op onnodig links rijden.

Ik zie het vaak genoeg dat de rechterbaan helemaal vrij is. Dat asfalt ligt er al, gebruik het!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proberen de "ik-moet-om-half-9-op-het-werk-zijn-en-om-half-6-thuis-zijn-om-te-eten"-mentaliteit in dit land te laten verdwijnen. Dat scheelt echt een heleboel.

Ik heb wel eens cursussen in Vianen; die beginnen om 15.00 uur en zijn dan om 20:30 afgelopen (inclusief v.d.Valk-diner). Van files heb je dan echt geen last! Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rekeningrijden introduceren in de spits.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het fiscaal aantrekkelijk maken van carpoolen, als je kijkt in de file zit in minimaal 90% van de auto's 1 persoon.
(Ik rijd er lekker tussendoor op de motor, ook een optie)