als ik 16 ben wil ik mijn rijbewijs halen voor brommobiel. Als ik die gehaald heb, mag ik dan ook op een scooter rijden?

Want er is nu ook een praktijk examen bij (ook voor brommobiel). Mag je, als je het rijbewijs voor brommobiel gehaald hebt, ook op een scooter rijden?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb dan namelijk geen praktijk gedaan voor scooter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een brommobiel heb je rijbewijs AM nodig, als je die hebt mag je ook op een brommer rijden. Maar als je zo'n invalidenvoertuig wil rijden is er helemaal geen rijbewijs nodig (en dan mag je vanzelfsprekend ook niet op een brommer rijden).