Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg je een adellijke titel na een ballonvaart?

Na een ballonvaart wordt je volgens veel ballonvaartbedrijven(?) gedoopt tot baron/baronnes (sommigen hebben het over jonkheer/jonkvrouw). Is dit de daadwerkelijke adelijke titel? Zo ja, mag / kun je die titel ook echt voeren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het is allemaal echt, alle onderdanen in de verre omtrek moeten jou jonkheer noemen en het dichtstbijzijnde kasteel (met gracht) is ook direct van jou.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nee, het is allemaal onzin.
Ballonvaartorganisaties willen hun klanten graag een grappige herinnering meegeven aan hun ballonvaart.
Van de ene maatschappij krijg je een 'ballonvaartdiploma', van de ander een 'ballonvaartbewijs', en een geeft blijkbaar een adellijke titel weg.
Flauwekul dus, gewoon een vrolijk bewijs van je ballonvaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee tuurlijk niet, je kan alleen als adellijke geboren worden of als bewezen is dat je familie bent van een 18e eeuwse adellijk persoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je hem echt mag voeren weet ik niet. Je wordt wel Baron(es) van 'startpunt' tot 'eindpunt'...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet! Wat een flauwekul. Het zou betekenen dat ik van adel zou zijn, wat een onzin!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook strafbaar om een adellijke titel voor je naam te zetten als je het niet bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo is dat strafbaar? Als ik mezelf prinses g...... wil noemen doe ik dat toch lekker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen. Als ik Don ( Italiaanse maffia-rang ) voor mijn voornaam wil zetten mag dat toch gewoon?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op officiele documenten niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt aannemelijk. ik mag ook niet als ik zin heb een hogere rang op mn schouder planten.
+
Haha echt de meest vreemde vraag die ik tot nu toe heb gelezen op deze site Maar het zal wel supervet zijn als dat zo zou zijn! Eigenlijk best wel een gied idee!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 1783 is het ballonvaren uitgevonden door 2 franse broers. De koning van Frankrijk vond ballonvaren toen zo’n dappere helden daad, dat als je dat deed, dan zou je baron(nes) van het stuk land worden waar hij/zij op zou landen. Die traditie volgen we nog steeds, echter is het niet meer mogelijk om de passagiers te voorzien van het land, dus leggen we een klein beetje gras van het landingsveld op het hoofd van de passagier en gieten we daar een beetje champagne over. Hierdoor worden ze dan baron(es) van dat kleine stukje land. En zo behouden we de traditie van het baron worden na een ballonvaart.
Gewoon een leuke knipoog naar een oude traditie, zeker niet te serieus nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing