Wie bedenkt de vormen en kleuren en materialen van de geluidschermen hier in Nederland?

Inmiddels kun je geen snelweg meer rijden of je wordt geconfronteerd met glazen buizen, stalen pijpen, rood glas, geel glas, groene platen etc..etc.. Ik persoonlijk vind het er niet mooier op worden..waarom wordt er niet voor 1 kleur, materiaal en vorm gekozen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zouden die stalen pijpen langs de Poot van Metz een windorgel zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha,ha.. jij snapt wat ik bedoel! Zo'n raar gezicht toch??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens!

Het beste antwoord

Ik heb gewerkt in de gemeente Haarlemmermeer en ik mocht ook vaak vergaderingen van de welstandscommissie bijwonen. Ik moet zeggen dat die commissie (een paar jaar geleden) zijn best deed eenduidige geluidschermen, mooiere wegen en viaducten enzo. in de gemeente te krijgen. Maar vaak is het een kwestie van geld. De overheid betaalt en de sluitpost van een dergelijk bouwwerk is het uiterlijk. De burgers hebben er toch ook geen belastingverhoging voor over ? Burgers deden ook altijd moeilijk over de welstandscommissie. Ook de raadsleden deden vaak moeilijk. Terwijl ze juist proberen de openbare ruimte zo netjes en verzorgt mopgelijk te houden. Helaas worden die commissies als lastig, overbodig en elitair beschouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Elke keer dat er een stuk snelweg begeluidschermd moet worden, wordt dat aanbesteed, inclusief een ontwerp-opdracht voor de schermen.
Soms wordt er een workshop over georganiseerd, soms moeten dieren eronder kunnen kruipen, soms weer niet.
Soms wordt er een prijsvraag gehouden voor het mooiste ontwerp, kortom, verandering van spijs doet eten.
Wees nou blij dat het geen eenheidsworst is, dan wordt NL erg saai.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zit iets in maar het is af en toe zo ontzettend lelijk!!
;-)
Als aanvulling op bovenstaand antwoord is het ook nog eens zo dat sommige geluidschermen worden geplaatst door de provincie, en sommige door de gemeentes waar ze in staan. Dan kunnen er dus welleens verschillende opvattingen over mooi ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet door architecten of mensen die er verstand van (zouden moeten) hebben.

In Tilburg heeft een student weet ik wat een scherm om een studentenkamp mogen ontwerpen ivm de snelweg ernaast. Nav een prijsvraag. Dat is dus een totale ramp geworden. Uitvergrote verkeerborden op een hoop.

Wie het dus doet is iedereen behalve de mensen die ervoor zijn opgeleid.