Waarom zijn er 2 verschillende soorten kleuren ambulances? Een gele met strepen en een wit oranje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog nooit een wit/oranje gezien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wel;) net nog in apeldoorn
MissBiggie
13 jaar geleden
Was dat geen dierenambu ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie ze ook vaak in amsterdam.
Ik weet niet of het altijd zo is maar ik heb 2 keer een dierenambulance gezien en de was groen

Het beste antwoord

Volgens mij schaft elk ziekenhuis/ gemeente/ provincie (ik weet niet op welk niveau dit gebeurd) zn eigen ambulances aan. Je ziet ook bv ook verschillende politieauto's en vuilniswagens rondrijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar politieauto's zijn allemaal van de zelfde kleur. Alleen het model/type auto is anders. En vuilniswagens zijn volgens mij particulieren, bedrijven die ingehuurd worden door de gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja...heb je wel eens op t automerk van de ambulaces gelet? Het kan zijn dat het ene automerk juist gele ambulances op de markt brengt (hun unieke verkoopeigenschap) en de andere juist de traditionele witte ambulance met als usp een superhandige brancard ofzo.

Andere antwoorden (3)

Er zijn verschillende regio's in Nederland met ieder hun eigen ambulance team, daardoor zien niet alle ambulances er hetzelfde uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn de ambulances die wit met oranje zijn ouder dan de gele met strepen. En die zijn nog niet overal ingevoerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie de bron voor een vraag (+ antwoorden) die al eerder hierover ging...