Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom spuit er water uit een jetski?

Ik liep laatst pangs het water en toen vroeg ik het me af.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

die straal zorgt ervoor dat je gezien word als je achter een golf doorvaart .
Dan springen je vrienden niet bovenop je ..

Toegevoegd na 3 minuten:
de koeling van de motor word linksvoor op de body gelost . dit is omdat je dan kunt controleren of je wel motor koeling krijgt . achter uit de nozzle komt de voorstuwing en achter bij je bibs is het veiligheids straaltje ... wij noemen dit het bidet ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is de voortstuwing, een pomp zuigt water op en spuit dat heel hard uit de achterkant om vooruit te komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat water word gebruikt om de motor te koelen. De rest van het water voor versnelling
Dat is voor de koeling van de motor, er wordt water opgezogen en langs de motor vervoert om de warmte kwijt te raken.

De reden waarom dit water vervolgens zo hoog de lucht in wordt gespoten is mij ook onbekend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh dan weet ik het denk al, dat water komt uit dezelfde pomp als de voortstuwing (en gaat dus hard) maar door een vertakking gaat een deel water langs de motor ipv naar achteren en spuit dus ook hard omhoog.
Volgens mij is het een combinatie van de 2 bovenstaande antwoord. Het water wordt gebruikt voor de voortstuwing. Als je een bootje zit dan duw je het water weg met je paddles, dit is hetzelfde idee alleen zit het wat anders in elkaar. Dat het water vervolgens de lucht in wordt gespoten is omdat het langs de motor gaat en door de kracht van de voortstuwing heeft het water een hoge snelheid wat ervoor zorgt dat het water de lucht in wordt gespoten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing