Hoe kan ik te weten komen of ik bekeurd ben?

Met nieuwjaarsnacht was ik met vrienden in Arnhem wezen stappen. We waren met een groep jongens met twee auto's. Op de terugweg (plusminus om 01.40 uur) reed ik voorop, maar zag aan de late kant dat er stoplichten waren. Het is me uiteindelijk gelukt om te stoppen, maar ik weet niet zeker of dit voor de lijn was. Terwijl ik aan het remmen was keek ik in mijn binnenspiegel en zag dat een vriend die achter het stuur in de auto achter mij zat zijn verre lichten aan en uit zette om mij te attenderen op de stoplichten. Hij zat met drie anderen in de auto en zij waren flink dronken. Zij vieren menen dat ik ben geflitst, maar ik heb niet gezien dat ik geflitst ben. Nu ben ik aan het twijfelen, want van de ene kant zeggen ze dat ik geflitst ben, maar van de andere kant waren zij dronken en kunnen ze zich vergissen met de verre lichten die de bestuurder aan en uit zette.

Kan ik op een of andere manier, behalve het wachten op de bon, te weten komen of ik bekeurd ben? Het is namelijk inmiddels al 34 dagen later, maar heb (gelukkig) nog steeds geen bon binnen. Het is een zeer dure boete van rond de 240€.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (1)

Het enige wat ik kan verzinnen is om contact op te nemen met het Justitieel incasso bureau.
Deze verzorgen namelijk de afwikkeling.
Maar als zij daadwerkelijk deze informatie ook prijsgeven dat is een tweede.
http://www.cjib.nl/

Uiteraard kan je het geld wat je denkt kwijt te zijn alvast achteruit te leggen,
voor het geval dat.
Ik weet (helaas) uit ervaring dat het soms heel lang kan duren.
Kerstavond staande gehouden en rond de bouwvak pas binnengekregen.

En nee, er staat geen maximale tijdsduur voor dat een bekeuring op je deurmat moet liggen.
Dit wordt wel eens verteld, maar dat is louter een broodje aap.
Wel staat wel een maximale tijdsduur op voor wanneer je hem betaald moet hebben.
Maw een bekeuring die bijvoorbeeld 8 maand na dato op je mat ligt is net zo geldig als eentje die binnen een maand op je mat ligt.

Als ik jouw verhaal zo lees, dan denk ik niet dat je iets te vrezen hebt.
De camera reageert niet direct, je moet dan al vrij ver over de streep komen.