Wat betekenen de lampjes onder een taxibord op Franse taxi's?

Franse taxi's hebben onder hun dakbord een rij verschillend gekleurde lampjes. ik vraag me af waarom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Een taxi is vrij als de letters van het bord Taxi verlicht zijn. Een taxi hou je aan door je hand op te steken langs de weg.
• Let op het tarievensysteem dat gehanteerd wordt. Er zijn verschillende tarieven. Ze worden aangegeven met taxilampjes die door de chauffeur worden aangezet, zodra u in de taxi komt zitten. Het witte lampje met de A erop, betekent dat je gaat betalen voor een dagrit in de stad. Er worden voor avond- of nachtritten andere tarieven berekend en een rit buiten de stad heeft ook een hoger tarief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aan die lampjes kun je zien of de taxi vrij is of dat hij een klant heeft.
Branden er geen lampjes dan is de taxi vrij en kun je hem aanroepen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jemoet niet op die lampjes letten je moet met de taxischauffeur overleggen wat het kost om van a naar b gebracht te worden weet je meteen waar je aan toe bent.
in nederland ligt het anders die rijden op de meter en wat de meter aan geeft moet je betalen ps. let er wel op wat ze rekenen dat kun je van te voren bekijken dor een stikker op de auto staat er geen stikker op de auto dan kun je beter niet in stappen dan is het geen zuivere koek