Waar vind ik een tijdelijke invalide taxi die mij van en naar school kan brengen?

Ik heb pas een ongeluk gehad en heb nu een derdegraads brandwond op gelopen. Daardoor moet ik voorlopig nog in een rolstoel blijven zitten. Maar omdat ik 14 jaar ben moet ik natuurlijk wel gewoon naar school. Ik mag van de dokter donderdag weer proberen naar school te gaan. Van mijn mentor krijg ik een aangepast rooster, met een paar vakken minder. Verder ga ik natuurlijk halve dagen naar school, maar omdat mijn ouders ook moeten werken, kunnen ze me niet altijd brengen. Mijn ouders proberen logistiek zo veel mogelijk te rekenen, maar soms zal het natuurlijk niet kunnen.

Waar kan ik een goed invalide taxi vinden? De rekening is natuurlijk voor de verzekering, dus dat maakt niet zoveel uit. Ik wil liever een betrouwbare taxi, aangezien ik nog maar 14 jaar en een meisje.

Heeft iemand hier ervaring en een tip mee/voor?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik woon in Amersfoort.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Je kan hiervoor inlichtingen vragen aan je ziekenfonds. Zij hebben daar dikwijls diensten voor.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook kan je eens informeren bij taxibedrijven. Soms hebben zij ook aangepaste taxi's. Ik wou het voor jou opzoeken, maar dat gaat niet als ik je woonplaats niet weet.
Heel veel sterkte nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kijk eens in de gouden gids naar een taxibedrijf in de buurt en vraag daar naar invalidevervoer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er mis met dit antwoord??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag ik me ook af. Plus van mij ter compensatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je x
Je hebt in elke regio wel vervoersbedrijven. In arnhem heb je bijvoorbeeld willemse de koning.
Dit bedrijf bel ik voor mijn bewoners (zit in de gehandicapten zorg) als ze ergens maar toe moeten. Bel of google je gemeente en vraag naar de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via zorgverzekeraar van je ouders een aanvraag indienen voor taxi vervoer. Afhankelijk van aanvullende verzekering geldt een eigen risico.

Verzekeraar geeft toestemming en geeft je het tel nr van de taxionderneming welke vervoer in je regio regelt.

Bij deze taxi onderneming ka je de ritten vastleggen. Zij zullen vragen wat voor taxi je nodig hebt. Rolstoel etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via connexion kun je ook iets regelen. Hpe precies geen idee. Je moet maar eens op de site kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de buurt van Amsterdam heb je taxibedrijf van dommelen. Zij vervoeren mensen met een handicap en zijn daar dus in gespecialiseerd. Misschien is dat iets? Wellicht dat een 'gewoon' taxibedrijf als voldoende (als je kan zitten tenminste) Beterschap in ieder geval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan waar je woont .Woon je in 'n stad , of op het platteland .