scooter of auto kopen?

ik ben 14jaar en zit te twijfelen of ik een brommer over 2jaar zal nemen of dan nog 2jaar wachten en sparen om een auto te kopen natuurlijk wil ik zo snel mogelijk mijn eigen vervoermiddel hebben, graag de voor en nadelen van een brommer en auto

Alvast bedankt!

(niet opletten hoe ik de vraag heb geschreven, is pas mijn 1e geschreven vraag)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
2.8K

Het beste antwoord

Gewoon 4 jaar doorsparen en dan eerst maar eens je rijbewijs halen. Dan een autootje kopen.

Als je over twee jaar een scooter koopt, dan ben je zo gewend, dat de noodzaak van een rijbewijs minder wordt.
Bovendien zijn scooters herriemakers en fietsen is veel gezonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als ik jou was zou ik voor de brommer gaan, een voordeel is dat je daar nog maar 2 jaar voor hoeft te wachten, en als je 18 bent kun je ook gratis een ov aanvragen. Zo kun je toch nog verdere reizen maken die geen geld kosen, of goedkoper zijn. Een brommer is ook goedkoper, geen problemen met parkeren op drukke plekken.. De benzine is ook goedkoper. Het enige nadeel is dat je met slecht weer wel helemaal nat wordt, en het koud kan zijn. Een ander nadeel van een brommerrijbewijs halen is dat het duur is geworden. Eerst kostte het ongeveer maar 30 euro, maar nu loopt zo'n rijbewijs op tot honderden euro's. Als je nog 4 jaar wacht kun je dat geld in je zak houden en kun je auto en brommer rijden :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan ook altijd nog de auto van je ouders lenen als je ze lief aankijkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou doorsparen, je hebt meer aan een auto, als je eenmaal je auto hebt doe je niks meer met je brommer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd een auto, anders geef je 2 à 3 duizend euro uit voor iets dat je maar 2 jaar gebruikt en aan een autorijbewijs heb je veel meer later. En een autorijbewijs kost ook nog klauwen met geld en dan wil je natuurlijk nog een autootje... Dus je kan beter nog 2 jaar extra sparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan hij jij jou toekomst voor je ziet. Wil je later een vrouwtje, en heb je veel vrienden die je graag een lift wilt geven enzo. In dat geval is het de beste keus door te sparen wanneer je zestien bent.

Een scooter is wel veel gemakkelijker. Ik geef eerlijk toe ik ben nog niet zestien maar af en toe rij ik wel op mijn scooter. Fietsritten van half uur duren opeens 10minuten. Je hoeft niet met OV. Dat vind ik een voordeel, want bij mij in de buurt zijn er vaak vertragingen enzo met de tram.

Zoals eerder gezegt krijg je toch een ov-pasje wanneer je achttien word. Auto kan altijd nog, op je achttiende hoef je toch nog niet veel te rijden. Ik zou zeggen een scooter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een brommer hoeft niet duur te zijn, vooral niet als je jezelf leert hoe je deze kan onderhouden. Door op de brommer te rijden leer je jezelf ook veel inzicht in het verkeer in, dat komt je weer ten goede bij het autorijden.
Mocht je technische belangstelling hebben, dan is het ook erg leuk om een oude brommer te kopen, of een oldtimer. Door te leren van deze techniek weet je straks ook veel meer over de techniek van je toekomstige auto.