Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een scooter die niet meer rijd voor de deur laten staan als je hem uitschrijft ?

Ik heb een scooter voor de deur waar ik al een half jaar niet meer op rijd, en wil hem uitschrijven omdat ik nog steeds betaal en ik betaal ook nog steeds mijn verzekering.
De scooter is rijp voor de sloop of om te gebruiken voor onderdelen, maar zelf kan ik hem niet weg brengen omdat ik geen auto heb.
Dus ik dacht ik laat hem uitschrijven en mijn verzekering stoppen, maar mag je hem dan wel voor de deur laten staan ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, voertuigen die geschorst/uitgeschreven zijn mogen zich niet meer op de openbare weg bevinden.

Mocht het deel voor jouw huis niet "openbaar toegankelijk" zijn, dan mag het wel. Maar in dat geval moet er een omheining staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh dankjewel dan kan ik hem pas uitschrijven als iemand het gekocht heeft voor sloop of iets dergelijk helaas.
ik woon op 1 hoog dus heb geen eigen ruimte om hem neer te zetten zodat hij zich niet op de openbare ruimte bevind.
Antoni
9 jaar geleden
Misschien heb je ook wat aan de informatie op deze website http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Voertuig-tijdelijk-niet-gebruiken;-schorsen-online.aspx en ook aan de informatie op andere pagina's van http://www.rdw.nl/particulier/Paginas/default.aspx. Het is mij niet helemaal duidelijk of alles ook geldt voor scooters, maar dat moet je dan zelf even bekijken. Wat jordyrulez zegt, staat in ieder geval (ook) vermeld op die pagina bij de subtitel "Belangrijk": "Belangrijk Een geschorst voertuig mag niet op de openbare weg rijden of staan.".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit geldt uiteraard ook voor een scooter cq. bromfiets. Dit zijn immers ook voertuigen (en je kunt ze ook schorsen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je er van af wil, waarom zet je hem dan niet op Marktplaats ofzo. Vast wel mensen die hem willen hebben voor de onderdelen etc.. Van te voren dan even op internet zoeken hoe je het kenteken etc overschrijft.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding