Hoe oud moet je zijn om op een Moped/brommer te mogen rijden in Nederland?En wat kosten die dingen gemiddeld?

Ik ben nu 13 jaar oud. Ik wil als ik een paar jaar ouder ben zo'n Moped of brommer kopen. (Weet je niet wat een Moped is Google dan naar Moped) Hoe oud moet je zijn om op een Moped te mogen rijden? En hoeveel kost dat? Bij voorbaat dank voor het reageren op deze vraag. (Je kan het ook een snorfiets noemen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de antwoorders adviseert om op Moped te googlen........dan kun je toch zelf ook op de bijbehorende leeftijd googlen???

Antwoorden (4)

Daarvoor moet je 16 zijn en in bezit van een brommerrijbewijs, net als bij normalle brommers/snorfietsen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar moet je 16 voor zijn. Je kan makkelijk op Google zoeken hoeveel het kost, het hangt een beetje af van waar je 'm koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16 jaar mag je pas gaan rijden, maar je kan al beginnen met theorie op 15,5 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook voor snorfietsjes heb je een zogenaamd rijbewijs AM nodig. Deze is voor bromfietsen, snorfietsen en brommobielen. Je moet hier wel 16 voor zijn inderdaad. Hier vind je nog meer bruikbare tips.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/rijbewijscategorieen?ns_campaign=Thema-verkeer_en_vervoer&ro_adgrp=Rijbewijs_categorieen&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Brijbewijs%20%2Bsnorfiets&ns_fee=0.00

De prijs van een snorfiets varieert nogal natuurlijk, wil je een nieuwe of een tweedehandsje. Je moet niet je verzekering vergeten, dat kost geloof ik een paar euro per maand, en je benzine.

Bij deze maatschappij betaal je 2 euro per maand aan verzekering ongeveer. http://www.diks.nl/brommerverzekering?gclid=CP6W7Miez6sCFcO-zAod7m4TWw