mag een politieagent je bekeuren als hij alleen in een auto zit of moeten ze met z'n tweeen zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
24.3K

Antwoorden (7)

Hij mag dit gerust in zijn eentje doen.
fremar
13 jaar geleden
Ze moeten met z'n tweeen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Min van mij, de rest zwijgt fijntjes...flauw. Hij kan dit gewoon in zijn uppie doen....die meneer agent. Je antwoord is ook niet onderbouwd... GV-ers zijn nogal kien op heldere uitleg en bronvermelding ;-) Voor de richtlijnen van GV kan je terecht op http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een agent hoort met zijn tweeën op pad te zijn, dat is een feit. Dit ter bescherming van elkaar. Maar als ze alleen op pad zijn, dan hebben ze echt niet minder bevoegdheden dan wanner ze met z'n tweeën zijn.
Hij mag alleen zijn.

Zelfs een agent die in z'n vrije tijd in burgerkleding een overtreding signaleert mag je bekeuren als hij zich als agent kan legitimeren.

Bron: buurman is agent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker. Hij mag dat zelfs ook doen als hij buiten dienst is of geen uniform aan heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een agent buiten dienst is een burger, een burger kan niet bekeuren alleen staande houden. Kan je een bronvermelding geven?
Een agent mag ook een bekeuring uitschrijven als hij alleen is. De visie van een agent telt voor 2 als het voor de rechter zou komen. Motor agenten rijden meestal alleen en mogen je ook bekeuren als ze je staande houden voor een overtreding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een agent hoeft niet samen te zijn, sterker nog je ziet steeds meer solo surveillerende agenten tegenwoordig. In heel veel gevallen zal een rechter ook de waarnemingen van de agent erkennen en de boete door laten gaan. Dit mede vanwege het feit dat een agent ooit een ambtseed of belofte heeft afgelegd (zie link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een politieagent in dienst mag jou bekeuren ,maar nu komt het ,en zoek het maar op .
zodra hij een boete uitschrijft moet hij zijn pet op hebben'
klinkt raar maar het is echt de waarheid.
en dan maakt het niet uit of hij alleen of met nog een agent is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zou dus betekenen dat een motoragent geen bon mag uitschrijven met zijn helm op :-) Zou een leuke zijn om voor de rechter te laten uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LoL Zie ook geen bronvermelding....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe zit het met undercover agenten. Die hebben ook geen pet bij.