Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er gebeuren meer ongelukken met scooters,brommers enz. dan auto's door weinig evenwicht. Waarom mag je dan eerder brommer rijden dan autorijden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

het heeft niet zozeer met 'evenwichtsproblemen' te maken.

wel met rijgedrag dat gekoppeld kan worden aan een bepaalde leeftijd.
aangezien is gebleken dat de jeugd vaker roekeloos rijgedrag vertoont is het logisch te bedenken dat er hierbij meer ongelukken gebeuren omdat je op een brommer/scooter kwetsbaarder bent zonder het 'geraamte' van een auto om je heen.

wachten met brommerrijden tot je 18e lijkt me niet écht een optie, jou wel? :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke ik ben 11 jaar (niet zo belangrijk)Maar mijn meester had gezecht over dat evenwicht ding dus ik dacht (zie vraag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het evenwicht een probleem was kreeg je wel evenwichtsoefeningen bij je theorie lessen :) op de scooter heb je een heel goed en stabiel evenwicht hoor, maar je bén je sneller uit evenwicht te brengen door onverwachte situaties, en dus kwetsbaarder. maar als je normaal rijdt en je aan de regels houdt is het best veilig op de scoot en blijf je gewoon overeind :) nog 5 jaartjes, dan kan je het uittesten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wilde antwoord geven maar na het lezen van jouw antwoord is dat overbodig. Helemaal mee eens + :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx :)

Andere antwoorden (2)

Omdat als je valt met je brommer weinig letsel hebt ( in de meeste gevallen) en ook minder letsel bij andere aanricht. Ook is de snelheid lager dan bij een auto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt meestal doordat jongelui de brommers en ook brommobielen opvoeren en daar zijn bij de meesten de remmen en de constructie niet op berekend.Lees er de sites maar eens over na.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding