Wat is s'werelds grootste auto welke te koop is als weglegale auto op de markt?

Toegevoegd na 2 minuten:
Auto , en auto's

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.1K

Het beste antwoord

Ik ga voor de Hummer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Grootste is natuurlijk een beetje een relatief begrip, maar inderdaad, de hummer H1 hoort erbij, dat is namelijk de zwaarste (3700 kg).
De langste is de Ford F340 serie met 6.6 meter,
de breedste de unimog met bijna 2.5 meter
Maar dit zijn productie auto's, hierin zijn dus niet de legale aanpassingen aan bestaande auto's meegerekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ik toch voor de Conquest Knight XV, Canadees maakseltje. Op de Foto een XV en een Hummer.

Of de Ford F650 pickup.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje wat een bakbeest! Als je daarin rijdt ben je toch praktisch een vrachtwagenchauffeur. +je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, de hummer is maar een kleintje :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Floorz: Geen probleem als je een vrachtwagen pickup wilt ;-) (International CXT)
http://www.motortrend.com/auto_news/112_news040921_inational/index.html
(Staat ook op youtube filmpje) @nieqoh: Ja dat wist ik ook pas sinds gisteren haha, toen ik voor een andere vraag een grootje ging zoeken ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil ook een Hummer!!! ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hummer? Dat kleintje? Neh doe mij maar de F650 of de XV, dat is een wat groter boodschappenwagentje. En als je net je rijbewijs hebt, ach dat stoepje of stoplicht wat je dan raakt... Dat merk je niet eens meer haha :p
misschien niet de grootste maar wel 1 van de mooiste grootste auto ter wereld
de Ferrari en de 2e foto de langste hummer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Australie rijden vrachtwagens met meerdere aanhangers (ik weet niet precies wat het maximum is). Dat zijn mini-treintjes. Legaal. En veel groter en vooral langer als bovengenoemde voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
De zogenaamde roadtrains.
De grootste weg legale auto die op de openbare weg mag is in Nederland de Hummer H1 civilian.
De Ford F650 is de grootste pick-up maar deze mag je niet met een B rijbewijs besturen.
Voor de Hummer was een speciale wijziging in de wet nodig omdat de auto eigenlijk te breed was voor de Nederlandse weg. Als Hummer de H2 en H3 eerder hadden uitgebracht dan had de H3 geen type goedkeuring in Nederland gehad.
Het is trouwens per land verschillend. In amerika mag je bv. de weg op met een Hot-Rod welke geen motorkap heeft en zonder spat borden.
De grootste SUV is onder andere de Chevrolet Bigfoot in Canada geleverd onder de naam Conquest Knight XV. Geloof me maar, als je er naast staat kun je niet voorstellen dat het een gewone auto is i.p.v. een vrachtwagen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoelde als Hummer de H2 en H3 eerder op de markt hadden gebracht, dan had de H1 geen type goedkeuring gehad. De H1 trouwens was eigenlijk in beginsel alleen voor het leger ontworpen en pas later kwan de civilian uitvoering. (dus met bekleding en een redelijk interieur) Dit was zo succes dat de fabriek besloot om ook een kleine uitvoering op de markt te brengen