Een voertuig is in de regel iets dat op het land rijdt, anders wordt het een vaartuig.
Samengestelde voertuigen kunnen heel lang worden, door er steeds weer nieuwe componenten aan te koppelen.
Als grootste voertuig, dat niet samengesteld is, wordt de Bagger 288 beschouwd, zie de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vaartuig is ook een voertuig vrind. Je zegt toch ook niet: zodra het zwart wit is met uiers en "boe" zegt dan heet het geen zoogdier meer maar een koe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, volgens vandale is een voertuig inderdaad een vervoermiddel voor over land; nooit geweten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrind j0ve, zie de reactie van Fynnya.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peppie, je hebt gelijk. Ik heb vandaag wat geleerd. Dank!

Andere antwoorden (4)

Dat is waarschijnlijk de Seawise Giant, 458 meter lang.
bamibal
13 jaar geleden
Deze vrachtwagen van 600 meter lang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Die is wel langer dan die boot, maar natuurlijk wel beduidend smaller en lager. Qua inhoud is de Seawise Giant uiteindelijk groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er maar net aan wat er bedoelt wordt, inhoud of lengte.
Een goederentrein in Australië: 7,3 kilometer lang (!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet?
De seawise zoals hierboven is geantwoord is het grootste vraschtschip en het grootste voertuig.

Verder is:
De Caterpillar 797B de grootste vrachtwagen...
De Airbus A380 het grootste passagiersvliegtuig...
De Antonov An-225 het grootste vliegtuig...

En er zijn natuurlijjk ook voertuigen met zo'n 5km aan aanhangwagens/wagons erachter maar dat vind ik persoonlijk geen voertuig, toch?