Een normale druppel vloeistof zal ongeveer 50 microliter = 0,00005 liter bedragen.

De gemiddelde benzineprijs is 1,689 per liter.

Een druppel kost dan in theorie EUR 0,00008445.

Maar er is natuurlijk een minimale hoeveelheid.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je grote druppels hebt, bijvoorbeeld van 0,2 ml = 0,0002 liter, dan wordt het ietsje meer EUR 0,0003378) . De aanname hangt dus niet alleen af van de benzineprijs, maar ook van de aanname hoeveel het volume van een druppel is.

Toegevoegd na 26 minuten:
50 microliter is ongeveer zo groot als een regendruppel (dus 20 druppels in een milliliter). Een druppel van 0,2 ml is 4 keer zo groot, er gaan dan maar 5 druppels in een milliliter.

En morgen wordt de gemiddelde benzineprijs nog hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is gratis. Zal waarschijnlijk amper €0.01 cent kosten. Afgerond dus €0,00 cent. Dus drupper je tank maar vol haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als 1 druppel gratis is, dan laat ik mijn wagen bij volgende tankbeurt voldruppelen.... :-))
In 1 milliliter zitten 20 druppels. Dus 1 druppel is 0,05 milliliter.
1 liter benzine kost nu ongeveer 1,60 euro. Dus 0,00005 liter kost 1,60*0,00005=0,00008 Euro = 0,008 Eurocent.