Gaat je koplamp van je auto minder fel bij zware belasting van de accu?

Ik kwam er vanochtend achter dat wanneer ik mijn elektrische ramen sluit, ondertussen de koplamp minder fel word.
Daarbij zeg ik wel dat ik veel elektronische producten in de auto gebruikte zoals oplader en led verlichting.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Antwoorden (1)

Ja, dat is heel normaal. Bij sommige auto's gaan de koplampen zelfs even uit bij het starten zodat al het vermogen aangewend kan worden voor de startmotor. Vergis je niet, die ramen zijn gezekerd tot 50A dus dat ga je zien bij accu's in koud weer, en in slechte conditie.

Toegevoegd na 1 minuut:
" oplader en led verlichting."
oplader en LED's is een schijntje, dat trekt relatief weinig stroom.