Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Méér dan je zou denken : ik was eigenlijk heel verbaasd, en een beetje teleurgesteld...afgezien van het (bijna...) lawaai van de wind langs het vliegtuig, hoor je ook klappen van de bedieningsvlakken op de vleugels en aan de staart. Vooral als je in een spiraal opstijgende lucht rondjes vliegt, of je gaat 'stunten' (loopings en rolls) : veel geklapper...

Ik had ervaring met hanggliding, vóór ik voor het eerst meemocht in een zweefvliegtuig. En met hanggliding ben je 'verwend': je hoort vogels, koeien, wel wát wind, maar meer, zoals je het ook hoort als het aan de grond stevig waait.
Dus voor de 'echte' zweefervaring geef ik toch echt de voorkeur aan hanggliding!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja...ik vond het ook een enorm kabaal.

Andere antwoorden (2)

13 jaar geleden
Wat je vooral hoort is de turbulente wind/luchtstroom rond het toestel. Soms hoor je zelf een 'fluitend" geluid. Dit is lucht die langs de kieren tussen de roervlakken gaat, begint te trillen en zo een toon produceert. Dit hoor je vaak als een zweefvliegtuig steil aanduikt en veel snelheid maakt.

Grt Rick
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding