Is het (bewijsbaar) dat het steeds associaler / denk alleen aan mezelf / ... wordt in het verkeer?

Zelf heb ik ruim 10 jaar mijn rijbewijs en ik vindt zelf dat het in het verkeer steeds slechter wordt, mensen rijden gaten dicht in de file zodat je niet KAN ritsen, anderen ristsen niet en rijden maar volledig door, velen rijden vlak achter elkaar aan op verkeersdrempels zodat de kant die vooraang heeft geen voorrang kan nemen, etc. maar naast dat links rijden met 100 zodat er rechts ingehaald wordt of gewoon rechtsinhalen ivm geen geduld, etc. Tijdig laten uitrollen gaat niet echt meer want je wordt ingehaald of krijgt toeter concerten, etc.

Daarom deze vraag, of licht het echt aan mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

nou het ligt niet aan jou, maar je hebt gelijk, het word gewoon asocialer op de weg.
ze knokken om elke meter asfalt, en gunnen elkaar niets meer.
maak je een fout ( wat iedereen kan gebeuren ) krijg je een middelvinger of tikken ze op hun voorhoofd, en dan is het nog maar goed om niet te horen wat ze je allemaal toewensen.
ik woon langs een doorgaande weg (sluiproute ), er zijn genoeg plaatsen gemaakt om elkaar te passeren, als je netjes wacht steken ze huizenhoog hun hand op, doe je het niet, of schatte je de afstand verkeerd in, zitten ze gelijk te flippen.
maar dat is niet alleen op de weg, op het water,en dan bedoel ik vooral bij bruggen en sluizen is het net zo.
de gene met de grootste muil, en arrogantie, liggen niet netjes in de rij te wachten, maar varen alles voorbij, want hun moeten eerst.
helaas maar zo is het tegenwoordig, dus nee, het ligt niet aan jou, maar aan de intolerante maatschappij waar we nu in leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ga eens naar de snelweg doe er langzaam over om in te halen en kijk wat er gebeurt (deden wij eens 1km uur sneller dan de auto links van ons duurde meer dan 10 min om er voor bij te gaan mensen gingen daarna bumperkleven en hetzelfde proberen