Waarom hebben de mensen altijd zo veel commetaar op vrachtwagens, terwijl ze er afhankelijk van zijn?

Zij brengen het alles van a naar b!
Als er dan is een ongeluk gebeurd omdat een automobilist niet weet om te gaan met een vrachtwagen is het gelijk de schuld van de vrachtwagen chauffeur!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K

Het beste antwoord

De meeste mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. Ze hebben hier en nu last van vrachtwagens, want op de weg achter ze vast zitten is vervelend en ze veroorzaken inderdaad vaker ongelukken, dus ze haten vrachtwagens. Ze denken niet na over wat vrachtwagens echt doen omdat ze daar te lui of te dom of te kortzichtig voor zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Als je op dat moment droomt wel ja
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
weet uit ervaring dat die gasten denken dat ze heer en meester op de wegen zijn, en dat is dus niet het geval ook hun moeten ze aan de regels houden en waar ik me mateloos aan erger dat ze elkaar inhalen op de snelwegen terwijl je net op snelheid bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft te maken met de haast die de meeste Nederlanders hebben. Als er dan iets langzamers rijd... is het gemakkelijk om de 'schuld' af te schuiven. Er is geen gehaaster land dan Nederland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat die dingen traag zijn.
Dat is dan niet de schuld van de chauffeur maar het is gewoon wel zo
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen meten nu eenmaal met verschillende maten: 1 voor zichzelf, 1 voor familie en vrienden, en 1 voor de rest van de wereld. En mijn vrienden hebben er nog 1 extra, speciaal voor mij:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De druk van de baas is het probleem. Hierdoor gaan vrachtwagen chauffeurs zich irritant gedragen om iets eerder op de bestemming aan te komen.
Je hoeft geen haast te hebben om je te ergeren aan een vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt.
Ook speelt de kwaliteit van de opleiding een rol. Poolse chauffeurs bv zullen een veel slechtere opleiding achter de rug hebben. Wat weer kan leiden tot rare fratsen.
Dan is er ook nog het aspect van de zoekende chauffeur. Deze zal zijn aandacht niet zo zeer bij het verkeer hebben als iemand die bekend is in de omgeving en weet waar ie heen moet.

Genoeg punten dus om commentaar op vrachtwagens te hebben. Hoe gegrond bepaalde klachten zijn is weer een 2e.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrachtwagenchauffeurs gedragen zich vaak arrogant, plotseling inhalen zonder eerst richting aan te geven, en dan niet één, maar meerder vrachtwagens tegelijk inhalen enz.
Want ze voelen zich zo belangrijk, want de automobilisten zijn zo afhankelijk van hun.
Want “zonder transport staat alles stil”, wat een arrogante slagzin.

Nu (recessie) er door de “klanten” in de personenwagens minder gekocht wordt, wordt er ook minder getransporteerd. Er zijn al meerdere transportbedrijven failliet gegaan. Dus vrachtwagenchauffeurs zijn best afhankelijk van wat de normale automobilist koopt. De gewone automobilist is eigenlijk indirect een klant. Want als zij niets meer kopen, hebben de vrachtwagenchauffeurs niets te vervoeren. Dus hou op dat de gewone automobilist de vrachtwagenchauffeur zo dankbaar moet zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niemand heeft moeite met vrachtauto's, zolang ze maar niet op mijn weghelft zitten. Dus als ze nou gewoon rechts blijven en niet inhalen is er niks aan de hand
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerlijk gezegd ben ik als de dood voor vrachtwagens. Ze wegen het veertigvoudige van wat mijn auto weegt (of meer), ze trager in reacties (door de massa van het voertuig, niet door de bestuurder) en bij onkundig gebruik zijn het dodelijke wapens. Als ik per ongeluk tussen twee vrachtwagens in kom te rijden, weet ik niet hoe gauw ik er weer tussenuit moet komen. Als ik een vrachtwagen inhaal, ben ik zeer beducht voor het plots naar links komen van dat voertuig (door stuurfouten, door onoplettendheid, maar ook domweg door wind dwars op de weg of andere niet-menselijke factoren). Als er file op komst is, tast ik mijn spiegels af naar vrachtwagens die wellicht niet op tijd stoppen voor de staart van die file en houd ik altijd de mogelijkheid open om naar links of naar rechts van mijn voorganger uit te wijken.
Als ik in de stad ben (als voetganger), houd ik van vrachtwagens de achterwielen altijd nauwlettend in de gaten, zeker als het voertuig een bocht maakt om mij heen. Als er vrachtwagens passeren, wil ik nog wel eens een eind bij de stoeprand vandaan gaan om de drukgolf mis te houden en de zuiging aan de achterzijde van de vrachtwagen.

Ik heb niets tegen vrachtwagens. Ik ben me alleen zeer bewust van de enorme kracht die er in die machines ligt en het grote gevaar dat dat voor mij in kan houden. En ik hoop alleen maar dat de bestuurder van de vrachtwagen dat ook is, constant zonder een moment van bewustzijnsvermindering, niet afgeleid door boordcomputers, muziek of DVD, krant, shaggie, eten, drinken of domweg vermoeidheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is makkelijk om iemand die je niet kent en ook niet kan zien ergens de schuld van te geven. "Het verkeer" is sowieso voor veel mensen een bron van frustratie, waarbij het mijn idee is dat het vaak de eigen onkunde of angst is die de basis vormt voor deze frustratie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
a) Omdat de file info altijd aangeeft als ergens een vrachtwagen bij betrokken is. ALs hij het niet is hoor je ook niet wat dan wel. Dus je hoort het vaak.
B) 90% van de automobilisten vinden zichzelf een perfecte chauffeur. maar die 90% vinden ook dat 90% van de chauffeurs niet kan rijden. Ergo: men lijdt nogal aan zelfoverschatting
C) Men heeft geen flauw benul wat het rijden met zo een kolos betekent. maar heeft wel een mening erover.
D) als elke automobilist eens een uurtje mee ging dan zien ze wat de automobilsten aan levensjaren kosten door hun gedrag bij vrachtwagenchauffeurs. Ze hebben een grote mond, maar hebben niet in de gaten dat ze zelf ook levensgevaarlijk bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jij bent zeker vrachtwagenchauffeur? Wie is er afhankelijk van wie? We zijn van elkaar afhankelijk, dus niet zo arrogant, dat jij spullen van A naar B brengt!

Als de klant, die meestal in een personenwagen rijdt, weinig koopt, dan hebben vrachtwagenchauffeurs minder te vervoeren, dan zijn er ook minder chauffeurs nodig.
Lees de “Feiten over Vos Logistics”.

Helaas denken vrachtwagenchauffeurs dat ze zo belangrijk zijn, dat iedereen van hun afhankelijk is. Dus ze denken dat ze heer en meester op de wegen zijn, gedragen zich daardoor arrogant op de weg. Altijd inhalen wanneer zij willen en er rustig kilometers over doen. Personenwagens moeten maar flink remmen, want “de heer en meester” gooit zich ervoor.

http://www.deondernemer.nl/artikel/1091855/Feiten_over_Vos_Logistics

Feiten over Vos Logistics
vrijdag, 12 dec 2008 09:26 | Door: Brabants Dagblad

Vos Logistics in Oss is Nederlands grootste transportbedrijf. Door een lading-terugval van 30 % in november heeft het bedrijf in Nederland voor 145 chauffeurs ontslag aangevraagd en in het buitenland voor 200. Begin 2007 kwam het bedrijf in financiële problemen.
Dat leidde tot het vertrek van Wim Vos als topman en de verkoop van bedrijfsonderdelen. Het management is nu in handen van een directie van drie personen, onder leiding van Frank Verhoeven.