heeft het nut vaker dan 1x op knop te drukken bij stoplichten?

veel mensen drukken meerdere kern op de knop in de hoop dat het eerder groen word

Toegevoegd na 59 seconden:
kern=keren

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, het eerste signaal telt. (:

Als het erg lang duur voordat de kleur verspringt, dan krijg je het idee dat je de knop niet goed hebt ingedrukt. Daarom doe je het voor de zekerheid nog een keer. Toegevoegd na 19 seconden: duur = duurt

Nee, dit heeft geen nut. Het verkeerslicht zal niet sneller op groen springen, dan wanneer slechts een keer wordt gedrukt. Je kunt echter wel een beetje energie kwijt. Ik doe het zelf eigenlijk ook altijd, een aantal keren drukken.

Ik druk meerdere malen omdat ik ongeduldig word van het lange wachten. Wat is lang...:) Maar je staat daar maar en soms is er helemaal geen verkeer. Dus hup, nog een keer op die knop. Nee, het is zinloos om herhaald t drukken. Bij een eerste druk wordt het al geregistreerd dat er iemand wil oversteken.

frustratie dat een mens moet wachten op een machine

Soms duurt het zo lang, dat ik nog een keer die knop indruk om zeker te weten dat er een signaal is afgegeven.

Absoluut niet maar ik vind het soms zo lekker om nog eens te drukken als ik weer eens ongeduldig ben. Dat is het enige nut...:D

Dat heeft geen enkel nut. Het signaal aan de verkeersinstallatie is al gegeven en die is niet gevoelig voor veel drukken. Overigens zijn mensen die drukken en alsnog door rood lopen echt irritant

Nee, dat is een tic van de drukker. Het systeem in het stoplicht signaleert DAT er gedrukt is, er zit geen teller in en dus gaat het licht ook niet sneller op rood als er meer mensen staan (of als er 1 persoon staat de drukt en drukt en drukt).

het heeft geen zin om meer dan 1 x op de knop te drukken om over te steken, maar het voelt zo lekker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100