heeft het nut vaker dan 1x op knop te drukken bij stoplichten?

veel mensen drukken meerdere kern op de knop in de hoop dat het eerder groen word

Toegevoegd na 59 seconden:
kern=keren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LEUKE vraag ;-)
Het is een tic. Maar zelf doe ik het ook... als het lang duurt, heb ik wel 100 keer gedrukt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie Vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik druk altijd 2x kort na elkaar en verder niet meer, heb het idee dat ie dan sneller op groen gaat. Maarja, daarbij weet ik ook dat dat flauwekul is =P

Het beste antwoord

Nee, het eerste signaal telt. (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als het erg lang duur voordat de kleur verspringt, dan krijg je het idee dat je de knop niet goed hebt ingedrukt. Daarom doe je het voor de zekerheid nog een keer.

Toegevoegd na 19 seconden:
duur = duurt
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idee idd. :)
vanaf de 1e druk tot groen signaal zullen alle andere drukken op de knop de tijd lijken te verkorten.
de totale tijd die je moet wachten zal hetzelfde blijven (stoplichten zijn op elkaar ingesteld, een druk op de knop zal hier niets aan veranderen) :)
Nee, dit heeft geen nut. Het verkeerslicht zal niet sneller op groen springen, dan wanneer slechts een keer wordt gedrukt. Je kunt echter wel een beetje energie kwijt. Ik doe het zelf eigenlijk ook altijd, een aantal keren drukken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik druk meerdere malen omdat ik ongeduldig word van het lange wachten. Wat is lang...:)
Maar je staat daar maar en soms is er helemaal geen verkeer. Dus hup, nog een keer op die knop.

Nee, het is zinloos om herhaald t drukken. Bij een eerste druk wordt het al geregistreerd dat er iemand wil oversteken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
frustratie dat een mens moet wachten op een machine
13 jaar geleden
Soms duurt het zo lang, dat ik nog een keer die knop indruk om zeker te weten dat er een signaal is afgegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut niet maar ik vind het soms zo lekker om nog eens te drukken als ik weer eens ongeduldig ben. Dat is het enige nut...:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft geen enkel nut.
Het signaal aan de verkeersinstallatie is al gegeven en die is niet gevoelig voor veel drukken.

Overigens zijn mensen die drukken en alsnog door rood lopen echt irritant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is een tic van de drukker. Het systeem in het stoplicht signaleert DAT er gedrukt is, er zit geen teller in en dus gaat het licht ook niet sneller op rood als er meer mensen staan (of als er 1 persoon staat de drukt en drukt en drukt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft geen zin om meer dan 1 x op de knop te drukken om over te steken, maar het voelt zo lekker.