hoe hoog moet een drempel zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je iets specifieker moet zijn met je vraag. wat voor drempel? financieel? deur drempel? waterkering?
itsme
13 jaar geleden
categorie is 'vervoer' dus het zal wel een verkeersdrempel zijn. maar de omschrijving mag best wat explicieter inderdaad.

Het beste antwoord

Hoe hoog mag een verkeersdrempel zijn?
De hoogte van een drempel is bij voorkeur 8 cm, maar de drempels van 12 cm hoogte, die in het verleden standaard toegepast werden voldoen ook. De lengte van de op- en afrit is afhankelijk van de gewenste snelheidstremming en van de gekozen hoogte van de drempel.

Hoogte Lengte op- en afrit lengte plateau
20 km/u drempel: 8cm 1,00m nvt
12 cm 1,70m nvt
30 km/u drempel 8cm 1,75m nvt
12 cm 2,40m nvt
50 km/u drempel 8cm 3,00m nvt
12 cm 4,80m 2,40m
60 km/u drempel 8cm 4,00m nvt
12 cm 6,00m nvt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er bestaan geen wettelijke eisen voor verkeersdrempels. Wat daar het dichtst bij in de buurt komt zijn de richtlijnen van het CROW (Kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur), waarin wordt uitgegaan van twee typen verkeersdrempels: 8 cm hoog en 12 cm hoog. Bij verschillende hoogtes hoort een verschillende lengte van de op- en afrit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
klopt +
Een verkeersdrempel?
De wettelijk eis is, dat als je de aangegeven snelheid met 100% overschrijdt, het voertuig dan gelanceerd wordt.
Deurdrempel?
Zo hoog dat je er niet over struikelt. Behalve voor de badkamer, daar geldt de norm van een halve meter boven NAP.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus in de Alexanderpolder zitten alle badkamers op de vijfde verdieping ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben daar geen badkamers volgens mij, alleen op het dak van sommige flatgebouwen.