mag je altijd 120 op een snelweg na het bord 'einde alle snelheidsbeperkingen', ook wanneer de beperking ivm werkzaamheden was?

Als je op een snelweg rijdt waar je standaard max. 100 mag, en dan door werkzaamheden max. 90, dan komt aan het eind van de werkzaamheden altijd een bord 'einde alle snelheidsbeperkingen'. echter is de 100km per uur ook een snelheidsbeperking, dus in mijn ogen wordt die daarmee ook opgeheven, en dus mag ik 120, toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1K

Het beste antwoord

Wettelijk is max snelheid 120 km/h op autosnelweg, als er een tijdelijke verlaging is ingesteld gaat die gelden. Als voor de beperking geldt dat deze wordt opgegeven val je terug op de algemene gedragsregel =120 km/h.
Als op dat traject een max snelheid van 100 km/h geldt mag je 120 km/h rijden tot je het eerste officiele bord A1/bord A3 (snelheidsaanduidingsbord of matrix) tegen komt waarop staat vermeld dat je 100 km/h moet gaan rijden. Het kan dus voorkomen dat je een stukje 120km/h mag rijden in een 100 km/h zone.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dit lijkt mij ook, maar vaak is dit veel langer dan 'een stukje'. vaak kilometers lang, en dan vraag ik me af waarom ze niet gewoon weer zo'n bord 100 neerzetten ipv einde alle snelheidsbeperkingen, dat zou mij een stuk logischer lijken en is er ook geen discussie mogelijk.

Andere antwoorden (5)

Nee einde alle beperkingen betekend dat je weer terug moet naar de geldende beperkingen van de bewuste weg waarop je rijdt.
Dat is in dit geval dus 100 km/u
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat minnetje is vast van iemand die je antwoord niet LEUK vindt... aikolz ;-)
Op een autoweg is de max snelheid 100.
Je hebt het dus over een autoweg en niet over
een autosnelweg waar de max. snelheid 120 is.

Als jij dus zegt dat de standaard max. van die weg 100 is,
dan is dat geen beperking.
Dan is dat standaard. Punt.
Daar mag je dan nooit 120.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heb et over een snelweg man.
Meestal zie ik in jouw situatie vlak achter het bord "einde alle beperkingen" een bord "max 100"staan.

Ook kan je het aan de hectometerbordjes zien.

En 100km is inderdaad een beperking die opgeheven wordt door een einde alle beperkingen bord.

Maar veel maakt het niet uit: als ze controleren zullen ze controleren bij de wegwerkzaamheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okay, ik heb lang nagedacht over je vraag en ik ben met een goed antwoord gekomen. Ik ga antwoord geven gebaseerd op je vraagstelling.

Als er een einde bord staat, is dat het einde van de snelheidsbeperking van 90KM/h.

Maar er staat niet in je vraag of er nog borden van 100 in de kant staan, of dat er nog 100 op de hectometerpaaltjes staat. Want je zal gewoon weer 100KM/h moeten gaan rijden indien anders aangegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee er staan geen borden 100 aan de kant, want dan had ik het zelf ook wel begrepen natuurlijk :)
het rare is juist dat ze juist geen bord 100 neerzetten maar alleen einde snelheidsbeperking.. alleen een bord 100 zou me veel logischer lijken, maar dat doen ze nooit. er staat wel vaak 100 op de hectometerpaaltjes maar die tel ik niet mee, want dat zijn geen verkeersborden.
als ik me daar aan moest houden dan zou ik binnen 100m na het bord 90 weer 100 mogen tenzij ze elk hectometerpaaltje ook nog 's afplakken...
Als er staat "einde alle SNELHEIDSbeperkingen" dan mag je 120 km/h rijden. Direct daarna zul jer echter een bord 100 km/h zien staan als dat geldende max snelheid was voor die weg.

Toegevoegd na 21 uur:
De vraagsteller heeft het over een bord einde alle SNELHEIDSBEPERKINGEN en dat zou betekenen einde alle SNELHEIDSbeperkingen. Maar volgens mij bestaat zo'n bord helemaal niet. Meestal is het een rond grijs bord met schuine strepen wat betekent einde alle verbodsborden en dat zegt niet over de snelheid!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dus. dat bord zie ik nooit direct daarna, dat is juist het vreemde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is vreemd,maar ik wel.
Let ook op de hm paaltjes. Je weet natuurlijk dat als daar 100 km op staat er bedoeld wordt dat de max snelheid 100 km/h is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vandaag ff opgelet:
einde alles en max 100 op dezelfde paal: (A1 tussen Amersfoort en Amsterdam)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi Jackd,
De vraagsteller heeft het over een bord einde alle SNELHEIDSBEPERKINGEN en dat zou betekenen einde alle SNELHEIDSbeperkingen. Maar volgens mij bestaat zo'n bord helemaal niet. Meestal is het een rond grijs bord met schuine strepen wat betekent einde alle verbodsborden en dat zegt niet over de snelheid!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Duitsland heb je leuke borden: Einde 130 km/u ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komen hier ook man, maar dan moet je volgende week wel even op de "goede" partij stemmen. Beloofd!