Wat kan de oorzaak zijn van het vermogen verlies van mijn brommer?

Ik heb een brommer. Ik reed er een tijd geleden mee, maar halverwege de rit verloor in mijn vermogen en kwam mijn brommer tot stilstand. Hij sloeg niet af en ik had mijn gashendel gewoon open. Ook gebeurde het weer opnieuw als ik weer gas gaf. Ik kon niet harder dan 15 km per uur rijden. Heeft iemand enig idee hoe zoiets kan gebeuren? En zeg niet dat ik terug naar de shop moet, daar ben ik al gweest en ze konden niets vinden. Het is ook maar 1x gebeurd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
22.3K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat er wat vuil in je benzine leiding zat, waardoor er minder benzine je cilinder in kon. Als je je gashendel een paar keer goed open trekt dan kan het vuil mee gaan naar je cilinder en verbranden. Dan ben je van het probleem af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik werd al helemaal onzeker omdat ik het niet snapte. Thnx.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zeer goed antwoord. Ik denk dat je best eens gelijk kan hebben en mijn onzekerheid is ook weg. Bedankt.

Andere antwoorden (2)

Vuil in je carburator en/of benzine leiding is waarschijnlijk de boosdoener geweest.
als je kleppen lekken o.i.d dan hoor je echt wel bijgeluiden
en compressie verlies door lekkende koppakking zou je hebben kunnen opmerken door da er ergens ander uitlaat rook uit komt dan door de uitlaat
ook kan je olie niet geod gemengd zijn geweest en erg olie achtige rook zou dan te ruiken zijn geweest maar ook dat valt eigenlijk onder de categorie vervuiling van je benzine
13 jaar geleden
Dan heb je een klein vuiltje in de sproeier gehad .