Wanneer moet ik nu een medische keuring voor mijn rijbewijs ondergaan?

hallo ik ben 69 jaar ik word dit jaar 70 . mijn rijbewijs is geldig tot sept 2014 ,

wanneer moet ik een mediche keuring ondergaan ?
is dat wanneer ik 70 jaar word?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Nee, je rijbewijs is geldig tot sept 2014
Vanaf je 70ste wordt je bij iedere vernieuwing medisch gekeurd

Het CBR zegt er dit over:

Vanaf het zeventigste levensjaar vindt bij iedere vernieuwing van het rijbewijs een medische keuring plaats. Deze regelmatige keuring is bedoeld om ook ouderen veilig en verantwoord aan het verkeer deel te laten nemen. Er zijn verschillende instanties bij betrokken: de gemeente, het CBR maar ook artsen en medisch specialisten

Als u het rijbewijs wilt vernieuwen, houd dan rekening met het volgende: bent u tussen de zestig en vijfenzestig jaar dan wordt een nieuw rijbewijs afgegeven dat geldig is tot u zeventig bent. Bent u ouder dan vijfenzestig, dan krijgt u een rijbewijs dat maximaal vijf jaar geldig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Willem , je krijgt ruim voor die tijd bericht van het gemeentehuis , waarin staat wat en wanneer je het e.e.a. moet doen . Het betreft het maken van 'n nieuwe foto , naar 'n arts waar je ogen getest worden en met die 2 dingen op het gemeentehuis je nieuwe rijbewijs aanvragen . Ik zou het 'n paar weken voor afloop doen , i.v.m. eventuele drukte bij de gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt dat wel dat de gemeente in de gaten houdt, wanneer je je rijbewijs moet vernieuwen? Voor zover ik weet, word je er helemaal niet aan herinnerd, en zul je zelf tijdig in actie moeten komen. Als ik dat mis heb hoor ik het graag... :-)
Als je rijbewijs verlengd moet worden en je bent 70 jaar of ouder, dan pas moet je medisch gekeurd worden. Dus voor jou is dat in september 2014.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je rijbewijs verloopt vóór je 70e verjaardag kun je het verlengen voor 5 jaar zonder medische keuring. Verloopt het na je 70e dan dien je je te laten keuren.
Bij mij verliep het een maand voor mijn 70e en de ambtenaar sputterde wel een beetje tegen, maar na overleg met zijn chef werd het netjes verlengd.

Toegevoegd na 1 minuut:
na je 70e moet zijn op en na je 70e.