Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wijzen deze pijlen opeens omhoog? Zie afbeelding.

Volgens mij wijzen deze pijlen standaard naar beneden overal maar net voor de afslag Gouda zie ik ze opeens omhoog wijzen, weet iemand waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vrijdag 30 mei 2008 verscheen er een opmerkelijk bericht in de media over de blauwe verkeersborden boven en langs de snelweg. Tot op heden zijn we gewend dat de pijlen bij de plaatsnamen naar beneden wijzen. Nu is gebleken, uit een proef bij Arnhem, dat de files verminderen als de pijlen op deze borden niet meer naar beneden, maar omhoog wijzen. Het rijgedrag van automobilisten verbetert er aanzienlijk door. Er wordt veiliger gereden en er is een betere doorstroming. Om deze reden zullen bij onderhoudswerkzaamheden alle verkeersborden gedurende een tijdsbestek van 12 tot 15 jaar worden vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opmerkelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig. Weer wat geleerd: +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, dank je voor het antwoord! Ik moet dus niet gek opkijken als ik meer pijlen naar boven tegen ga komen ;-) +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding