Mogen dove mensen deelnemen aan het verkeer?

Immers horen ze niet op dat moment als ze bv. op de fiets zitten als er een auto achter hen rijdt bv. En als ze auto rijden, lijkt me het ook niet zo handig. Maar mogen dove mensen überhaupt zelfstandig deelnemen aan het verkeer?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ja, mijn neef is doof en heeft z'n rijbewijs.

Ja, dove mensen mogen gewoon aan het verkeer deelnemen. Ook in de auto of op de motor, als ze hun rijbewijs hebben behaald. Voor dove mensen is het nog belangrijker, dan voor de overige verkeersdeelnemers dat ze enorm goed kijken.

Regelmatig zie ik een man fietsen met een duidelijk zichtbaar bordje SH achterop, en een grote spiegel op zijn stuur. Zo kan hij zien wie er achter hem zit, en degene die achter hem is begrijpt dat hij slechthorend is.

Bronnen:
http://www.doof.nl/Welk-land-is-de-letterc...

Mijn moeder was doof en reed 25 jaar perfect auto, ze moest wel extra opletten, maar was daar helemaal op getraind, ging perfect.

Nou kijk. Het is zo natuurlijk dat je altijd goed kijken moet met in de achteruitse spiegel enzo. Ook als je wel horen ken en of je niet horen ken. En is natuurlijk niet zo verschil met of je bent doof en of je hebt de eipot op je oren of de wakman en of je met in de auto heel hard de BONKBONKBONK! muziek aan, want dan hoor je ook verder toch niks en dan mag je ook op de verkeerdeelneming.

Geen probleem. Natuurlijk kan deze groep bestuurders geen sirenes of andere geluiden horen, maar daar staat tegenover dat ze vaak een heel goede kijktechniek hebben ontwikkeld en sneller reageren in/op een veranderend verkeersbeeld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100