Waar noemen we een versnellingsbak geen vertraginsbak? Er worden juist minder omwentelingen gemaakt in een hogere versnelling!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (7)

Maar toch versneld de auto met minder omwentelingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat het niet klinkt met het beeld dat je bij een auto hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het een bak is met versnellingen erin. Je noemt het zelf ook al een versnelling!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik noem het versnelling om het duidelijk te maken wat ik bedoel. ook met dit woord ben ik het niet mee eens.
Je kunt ook terug schakelen en dan worden er wel degelijk meer omwentelingen gemaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de beweging van de auto centraal staat. Via het schakelen versneld de auto.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alle woorden uit de autosector zijn ontleend aan de franse taal omdat de voorlopers Renault en Dion-Bouton de eerste terminologie vastgelegd hebben .Dus versnellingsbak is een vetalin van" boîte de vitesse."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat wij die naam geven en het niet de echte naam is.

Het is een gangwissel officieel.