Hoe verwijder ik roest van mijn scooter?

Ik heb sinds oktober een nieuwe scooter. Er staan nu 1600 kilometers op de teller. Ik zie dat bij de leidingen naar de uitlaat al roest ontstaat. Weet iemand hoe ik roest kan verwijderen en hoe ik roest kan voorkomen in de toekomst? Ik heb namelijk een hekel aan roest.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
29.2K

Het beste antwoord

Het beste om roest te verwijderen is met een staalborstel/spons dit is voornamelijk voor hardnekkige roest. Het oppervlak na het verwijderen van de roest moet wel meteen behandeld worden met verf of een andere coating. Voor de uitlaat is er hittebestendige verf/lak.

Mocht het gaan om verchroomde onderdelen dan is er altijd chroom poets waarmee je oppervlakkige roest verwijderd.

Om roest tegen te gaan kun je al het metaal inspuiten met een olie laagje (WD40, kettingspray etc). Dit vangt wel veel vuil op en daardoor zal het er niet mooi uit zien maar het houd wel de roest tegen. Verder is het afdekken van je scooter en droog houden belangrijk om roest tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik gebruik altijd koperpoets ervoor en dat werkt als een trein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoop wel beter dan een sprinter in de winter dan ;-)
Als het oppervlakkige roest is, kun je ook met een staalborsteltje/staalwol de roest verwijderen. Regelmatig poetsen met zuurvrije vaseline kan helpen om roest te voorkomen, er bestaat ook hittebestendige verf die je over het (licht geschuurde) oppervlak kunt aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een staalborstel op een schroefboor machine