wat is de minimumlengte om in een auto te rijden of uberhaupt rijlessen te volgen?

wat moet je minimum lengte zijn om rijlessen te nemen of in een auto te rijden? voorbeeld : minimaal 1.50 max. 2.00

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
19.6K

Antwoorden (3)

Er zijn geen minimale of maximale lengtes voor.
Er zijn tegenwoordig speciale auto s voor korte of lange mensen zodat die kunnen rijden.
Dus de auto is aangepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar bestaan geen regels voor. Tenminste niet voor personenauto`s in die privé bereden worden.

Wel zou het mogelijk zijn, dat indien je bijvoorbeeld zo klein zou zijn, dat je niet bij de pedalen zou kunnen komen, dat je aangewezen bent op aanpassingen aan de betreffende auto.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aanpassingen zouden bijvoorbeeld ook aan het gordel systeem noodzakelijk kunnen zijn, om te voorkomen dat deze bij een noodstop in je keel terecht zouden kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet een motorrijtuig op een veilige en verantwoorde manier kunnen besturen zodanig dat je het voertuig ten alle tijde onder controle hebt en geen gevaar oplevert voor jezelf of het overige verkeer.
(dat is ook de reden waarom je met een mitella niet mag rijden)
De wet geeft geen min. of max. maten.