scooter opvoeren verzekering?

bijna iedereen die een scooter heeft gaat wel iets harder en sommige mensen veel harder dan de constructie snelheid. wat gebeurt er als ze iemand aanrijden?
zelf betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
4.6K

Antwoorden (6)

Kijk eerst eens in de polisvoorwaarden alvorens u van de standaarduitvoering gaat afwijken door de scooter op te voeren. In geval van een aanrijding (eenzijdig of niet)
Lees dan gelijk even dat de verzekeringsmaatschappij
niet uitbetaald bij joyriding, onder invloed van drank of drugs en zonder helm en zonder geldig verzekeringsbewijs. (elk jaar heeft een kleur)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De standaard begrenzer in een scooter is altijd iets ruimer afgesteld dan 45 km/h, meestal rond de 50km/h. Bij brommers is dit ipv 25, meestal rond de 30.
Als er een aanrijding plaatsvindt met de standaard begrenzer die net iets ruimer afgesteld staat dan de constructie snelheid, geen probleem. Zit er echt een andere begrenzer in of helemaal geen, dan wordt het toch echt zelf betalen. Wat precies de marge vanaf de constructie snelheid is van de begrenzer is die de verzekering toestaat, moet je even navragen bij je verzekeringsmaatschappij.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
feitelijk ben je met een opgevoerde brommer niet verzekerd.Maar in de praktijk word er vaak niet naar gekeken bij een schade geval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je scooter is opgevoerd, en er word bij een ongeval geconstateerd dat het (mede) de oorzaak van het ongeval is, dan kan een verzekering weigeren uit te keren. Meestal keren ze wel uit, maar ze hebben het recht om te weigeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat een scooter iets harder gaat dan opgegeven is niet erg. bij opvoeren worden er bewust ondederlen vervangen of aangepast om een hogere snelheid te bereiken. o.a. remmen zijn hier niet op berekend.
i.g.v. een ongeluk kan het zijn dat je verzekering niet uitkeerd. jij kan zelfs juridisch aansprakelijk gesteld worden bij een ongeluk ook als het niet jouw schuld is.

opvoeren: niet doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk voertuig wat is voorzien van een kenteken mag in principe niet zo maar worden veranderd. het voldoet dan niet meer aan de zogeheten typegoedkeeuring. Ga je opvoeren verander je een wezenlijk iets aan de scooter. Raak je bij een ongeval betrokken moet eerst worden aangetoond dat de scooter is opgevoerd, maar als dat is gebeurd kan een verzekering heel vervelend gaan doen. het is onmogelijk hier een pasklaar antwoord op te geven omdat elke maatschappij daar zijn eigen beleid voor heeft. Kans is zeker aanwezig dat je moet (bij) betalen bij schade, of op een zwarte lijst wordt geplaatst waardoor je veel moeite gaat krijgen om je voertuigen in dekking te krijgen bij een andere maatschappij.