Waarom bezorgt TNT niet meteen het pakketje bij de buren i.p.v. de volgende dag terugkomen?

Vandaag zou ik een pakket binnen krijgen wat ik al erg lang wilde hebben. Nu was er niemand thuis op het moment van bezorgen, dus kreeg ik een briefje in de bus dat ze morgen tussen 12u en 18u (wat een afspraak) terugkomen om te kijken of er dan wel iemand thuis is. Ik kan het pakketje niet eerder ophalen of iets dergelijks. Ik zal dus moeten wachten.

Waarom levert TNT mijn pakket niet direct af bij de buren, zodat zij er vanaf zijn en ik mijn pakket eerder in handen heb? Het lijkt mij minder logisch dat ze de volgende dag weer dat pakket in moeten laden en weer moeten stoppen bij mijn huis (al ligt het op de route, het kost wel meer tijd). Hiermee lopen ze ook nog het risico dat er wéér niemand thuis is.

Waarom blijven ze dit dan doen?

Toegevoegd na 11 minuten:
Even ter toevoeging: mijn buren zijn altijd thuis, en anders heb ik aan de andere kant nog buren en natuurlijk aan de overkant nog een stuk of 4 huizen waar TNT terecht kan. Ze leveren bij ons ook zo vaak pakketjes af voor de overkant.

Bij alle pakketjes die ik bestel hoef ik nooit te tekenen of te betalen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
3.1K
Utrecht
13 jaar geleden
Er zijn ook heel veel mensen (zoals) ik die het vervelend vinden om telkens pakketjes bij de buren te moeten halen. Maar zelfs als ik in de adressering "alleen huisadres" laat opnemen, komen sommige pakketjes toch nog bij de buren aan.
Tenzij voor ontvangst getekend moet worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn buren vinden het helemaal niet erg (dat zeggen ze altijd als er ooit een pakketje wordt afgeleverd voor mij). Ze nemen het aan, zetten het weg en ik kan het op komen halen. Prachtige service van TNT, maar ze mogen hem bij mij best vaker toepassen. Vooral als ik al een tijdje wacht op het pakketje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een idee om je bezorgingen gelijk bij je buren te laten bezorgen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons bezorgen ze standaard bij de buren als je zelf niet thuis bent. Ik vind het eigenlijk niet zo fijn dat ze dat doen zonder dat ik toestemming daarvoor gegeven heb. Gelukkig heb ik aardige buren, maar als je vervelende buren hebt, ben je je pakket kwijt.

Antwoorden (8)

misschien waren de buren niet thuis of mogen ze het er niet afgegeven omdat alleen jij kunt tekenen.
De volgende keer kun je een briefje op de deur plakken met de vraag of ze het bij de buren willen afgeven.
Wel eerst vragen of die thuis zijn.

Toegevoegd na 11 minuten:
dan heeft de bezorger misschien ooit problemen gehad door het pakket af te leveren bij een buur en dat daarom niet meer doet
ze zijn het niet verplicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je buren er niet zijn.
en anders blijft tnt met onbezorgde pakketjes zitten

Toegevoegd na 1 minuut:
oh laat dat van de tnt die met post blijft zitten maar.
ik had de vraag verkeerd begrepen.
maar waarschijnlijk waren je buren er niet, of wouden het niet aannemen.
of je moest er voor tekenen, of betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bezorger/ster van een post of pakketdienst zal geen goederen afleveren op een ander adres als dat niet vantevoren is aangegeven.

Na de 2e aanbieding op uw adres (onverrichter zake) gaat de leverantie retour afzender. U dient het in ontvangst te nemen, of een alternatief adres op te geven (buren, werk)

Het ,,omslachtige,, in deze, daar bent u zelf debet aan.
Voor aangetekenden, waardezendingen en en op verzoek van diverse leveranciers moet er wel getekend worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook altijd thuis, en ik heb afgesproken, met de TNT man, dat hij bij mij voor ons rijtje alle pakjes bij ons mag afgeven, mits hij een briefje in de bus van de geadresseerde gooit. Ik ga er dus niet achteraan, en als ze het binnen twee dagen niet hebben opgehaald, dan laat ik wel merken dat ik daarvan baal en bij de tweede keer zeg ik dat ik het de volgende keer niet meer aanpak. De enige die dankjewel zegt is de TNT rijder, de buren houden hun mond stijf dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wauw dat heb je goed geregeld +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekkere buren heb je zeg
doe je iets voor ze is een dank je wel nog teveel
het kan zijn dat de chauffeur geen zin heeft om te kijken of hij het pakje bij de buren af kan geven en dan ook nog eens een papiertje moet schrijven de copie daarvan aan het einde van zijn rit moet laten verwerken en in zijn hand held terminal in moet voeren dat het bij de buren is afgegeven.allemaal extra handelingen ff een brijfje bij u door de bus pakje terug in de bus is makkelijker.
een tnt chauffeur verdient nauwlijks geld en heeft 3minuten per pakket hij start s'ochtends met een volle bus (soms 170pakketen of meer)en door de eentonigheid het (hele) slechte salaris en de werkdruk is het natuurlijk aantrekkelijk om waar hij maar kan de kantjes eraf te knippen zeker als hij op een normaal tijd stip thuis wil zijn er zijn chaufuers die 12 of meer uren op een dag werken en geen rust of pauze nemen eten&drinken doen zij in de bus tussen de bezorgingen door.bepaald geen stimulerende omgeving om hun werk goed te doen zeker omdat er geen beloning tegen over staat
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tot een paar jaar geleden hadden wij dat ook, dat briefje dat ze het op zo'n onmogelijk tijdstip weer zouden proberen.
NU HEBBEN WE DAT NOOIT MEER want ze brengen het gelijk naar de buren (als wij er niet zijn) tot wel 6 woningen verderop (rijtjeshuizen).

Ik heb het ook over TNT dus mogelijk is er een verschil in aanpak, daar zou ik eens vragen over stellen bij TNT
13 jaar geleden
Ik vind het juist goed dat ze het niet bij de buren afgeven maar ervoor terug willen komen. Eerst nam ik ook alle pakketten voor de buren hier in het blok aan want ik woon op no. 1. Dit ging goed tot er een pakket zoek raakte en TNT beweerde dat ze dat ook bij mij hadden geparkeerd. Bewijzen konden ze het niet want ze hadden uiteraard geen handtekening van mij. Ik denk dat ze het zelf gejat hebben maar ik werd er wel op aangekeken. Sindsdien neem ik geen pakketten voor de buren meer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende contracten en wijze waarop goederen afgeleverd worden bij de klant. Als de bezorger van het pakket af kan komen zal hij dat zeker doen. Maar soms is het verplicht een pakket tweemaal aan te bieden omdat er in persoon moet worden getekend. Het kan ook zijn dat de besteller heeft aangegeven dat een pakket juist niet wil dat iets wordt afgegeven bij buren, een zelfde optie heeft dus ook de leverancier van het pakket. Goed kijken bij de afleveropties als je wat besteld geeft vaak al duidelijkheid.