Waarom spuit er water uit een jetski?

Ik liep laatst pangs het water en toen vroeg ik het me af.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

die straal zorgt ervoor dat je gezien word als je achter een golf doorvaart . Dan springen je vrienden niet bovenop je .. Toegevoegd na 3 minuten: de koeling van de motor word linksvoor op de body gelost . dit is omdat je dan kunt controleren of je wel motor koeling krijgt . achter uit de nozzle komt de voorstuwing en achter bij je bibs is het veiligheids straaltje ... wij noemen dit het bidet ...

Bronnen:
www.jetskiteam.nl

Dat is de voortstuwing, een pomp zuigt water op en spuit dat heel hard uit de achterkant om vooruit te komen.

Dat is voor de koeling van de motor, er wordt water opgezogen en langs de motor vervoert om de warmte kwijt te raken. De reden waarom dit water vervolgens zo hoog de lucht in wordt gespoten is mij ook onbekend.

Volgens mij is het een combinatie van de 2 bovenstaande antwoord. Het water wordt gebruikt voor de voortstuwing. Als je een bootje zit dan duw je het water weg met je paddles, dit is hetzelfde idee alleen zit het wat anders in elkaar. Dat het water vervolgens de lucht in wordt gespoten is omdat het langs de motor gaat en door de kracht van de voortstuwing heeft het water een hoge snelheid wat ervoor zorgt dat het water de lucht in wordt gespoten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100