Wat gebeurt er als je teveel koelvloeistof bijvult in je auto?

Ivm de vorstperiode ben ik enthousiast aan het bijvullen geslagen met koelvloeistof. Nu druppelt hij opeens uit een soort van ventieltje uit de radiateur, nadat ik heb gereden en de motor laat draaien. De kachel wodrt gewoon warm, en ik heb geen kokende motor gehad. Wat kan het zijn? Teveel sinas en dus stroomt de boel over, of -mijn geluksfactor kennende, de radiateur naar de knoppen en kan ik mijn citroen zx uit '96 wel wegsmijten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De radiator probeert het teveel eruit te gooien, dit gaat niet zo snel, dus kan het lang duren. Probeer het teveel aan vloeistof eruit te trekken (bijvoorbeeld met een slangetje) en vul weer bij tot je genoeg (en dus niet teveel!) erin hebt. Goed ontluchten na het vullen!!

Ik denk dat het inderdaad aan de radiateur ligt!

Wat teveel is bijgevuld verlaat het koelreservoir vanzelf weer als de motor warm wordt. Het beste is dan ook bijvullen als de motor op temperatuur is,met draaiende motor. In jouw geval waarschijnlijk niks aan de hand om je zorgen over te maken.

Klinkt als eruitgooien van te veel vloeistof. Zou ik me niet druk om maken.

Koelvloeistof bijvullen met KOUDE motor. Een teveel aan koelvloeistof wordt afgevoerd. Niet boven het maximum bijvullen. Bedenk dat de verwarming ook meedoet in het koelcircuit. Vul koelmiddel bij die voorgeschreven is voor uw auto.

Overdruk in het systeem en het systeem probeert het teveel aan vloeistof te lozen.

dat ventieltje is waarschijnlijk de overdruk beveileging er is dus niets kapot ik zou wel even het te veel aan koelvloeistof er uithalen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100