Zijn groene golven fake?

Er is bij mij in de buurt een kruispunt met stoplichten verbouwd tot een grote rotonde. Voor dit kruispunt was er een groene golf.
Nu die rotonde er is staan die borden van die groene golf er nog steeds en ze geven ook nog steeds de snelheid aan. Dan is heel die groene golf toch nep? Ik neem aan dat die borden aan de stoplichten gekoppeld staan..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

zijn het elektronische borden???
anders zijn ze ze gewoon vergeten weg te halen.

maar een groene golf werkt wel, anders dan heeft het hele concept geen zin. als men dan nog niet kan doorrijden, dan blijft men (te)hard rijden.
want achter een groene golf zit geen psychische gedachte, dat zou namelijk niet werken.
dus groene golven werken normaal wel gewoon(tenzij er iets fout is natuurlijk:P )

Toegevoegd na 2 minuten:
oja, even een toevoeging :)

waarschijnlijk staan die stoplichten ingesteld op het verkeer wat er met een bepaalde snelheid langskomt.
zo'n bord geeft alleen juiste snelheid weer(die nodig is om de groene golf te pakken)
want als je langzamer of harder rijdt moet je alsnog wachten. (dan wordt het meer een rode golf)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groene golf werkt ook alleen als iedereen er aan meewerkt!op het moment dat jij achter iemasnd zit die 2km te langzaam rijdt dan ben je mooi te laat!!! Hetzelfde geldt als iemand te snel rijdt en al stilstaat voor het rode licht, zal die persoon door het optrekken de groene golf verstoren...

En dat er verkeerslichten zijn weg gehaald wil niet zeggen dat de groene golf niet meer werkt groene golf geldt van eerste tot laatste stoplicht alle tussen liggende lichten werken alleen maar mee!!!